حمل 02, 1399 09:30 Asia/Kabul
  • روحانی: ملت آمریکا نگذارند بیش از این اوراق تاریخ آمریکا سیاه شود

رئیس جمهوری اسلامی ایران در پیامی خطاب به مردم آمریکا، هشدار داد: هر سیاست کوته بینانه و خصمانه‌ای که بخواهد موجب تضعیف نظام پزشکی و محدویت منابع مالی در مدیریت بحران در ایران شود، تاثیر مستقیم بر روند مبارزه با این «همه گیری» در سایر کشورها خواهد داشت.

حسن روحانی شامگاه جمعه در این پیام با بیان اینکه تحریم های دولت آمریکا موجب شده است افراد زیادی از شهروندان عادی ایران سلامتی، کار و درآمد خود را از دست بدهند، گفت: ملت ایران این بار هم چه در برابر ویروس، و چه در برابر تحریم و سیاست های ظالمانه و راهبرد فشار حداکثری دولت کنونی آمریکا، با سربلندی و مقاومت دوام خواهند آورد.

روحانی با تاکید بر اینکه ملت ایران از این روزگار سخت عبور خواهد کرد، افزود: آیا مردم آمریکا می‌پذیرند که این فشارهای ظالمانه به نام آنان، با رای آنان، و با مالیات آنان بر مردم ایران تحمیل شود؟

رئیس جمهور ایران با بیان اینکه اکنون زمان آن است که ملت آمریکا بر سر دولت آمریکا با صدای بلند فریاد برآورد و از او پاسخ بخواهد، تصریح کرد: نگذارید بیش از این اوراق تاریخ آمریکا سیاه شود.

به رغم شیوع بیماری مرگبار کرونا در جهان، از جمله ایران، و لزوم مبارزه پیگیر و همه جانبه با آن، آمریکا همچنان بر ادامه رویکرد تحریمی خود در چارچوب سیاست فشار حداکثری علیه ایران اصرار دارد و به صورت مستمر به اعلام تحریم های جدید علیه تهران می پردازد.

کلیدواژه