پاسخ ایران به ادعای وزارت خارجه آمریکا درباره تحریم نبودن غذا و دارو
(last modified 1399-01-03T05:26:24+00:00 )
حمل 03, 1399 09:56 Asia/Kabul
  •  پاسخ ایران به ادعای وزارت خارجه آمریکا درباره تحریم نبودن غذا و دارو

وزارت امور خارجه ایران در پاسخ به ادعای آمریکا مبنی بر تحریم نبودن غذا و دارو، تاکید کرد، اگر کسی موفق به انجام یک نقل و انتقال ساده بانکی به مقصد ایران شد، مدارکش را برای وزارت امور خارجه آمریکا بفرستد.

وزارت امور خارجه آمریکا اخیراً در توئیتی نوشت: «ایرانیان عزیز، یک یادآوری دوستانه: غذا، دارو و کمک‌های بشردوستانه تحریم نیستند».

از سوی دیگر، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز شنبه در صفحه توئیترش در پاسخ به این ادعای آمریکایی‌ها یادآور شد: «ایرانیان و آمریکایی‌های عزیز، یک یادآوری دوستانه: اگر موفق شدید از منزل، شرکت یا نزدیک‌ترین بانک محل زندگی‌تان یک نقل و انتقال ساده بانکی برای خرید و ارسال یک بسته قرص ادویل ، یک کیلو عدس یا یک عدد ماسک به مقصد ایران برای اقوام خود انجام دهید، مدارک آن را برای وزارت خارجه آمریکا بفرستید!».

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران نیز اخیراً در نامه‌ای به «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد با تاکید بر لزوم رفع همه تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا ضد ایران، تصریح کرد: با وجود توانمندی علمی نظام سلامت ایران، تحریم‌ و پیش‌شرط‌ های آمریکا برای ممانعت از فروش دارو و تجهیزات پزشکی، تلاش‌ها برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا در ایران را با موانع جدی مواجه کرده است.

کلیدواژه