تولید داروی ضد ویروس جدید برای درمان کرونا در ایران؛ بزودی
(last modified 1399-01-03T06:18:48+00:00 )
حمل 03, 1399 10:48 Asia/Kabul
  • تولید داروی ضد ویروس جدید برای درمان کرونا در ایران؛ بزودی

مسئول توزیع داروهای کرونا در سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران گفت: یک داروی ضد ویروس جدید که در چین مورد استفاده قرار گرفته و در درمان بیماران موفقیت‌آمیز بوده است، به زودی در ایران تولید می‌شود.

«علی رزازان»  مسئول توزیع داروهای کرونا در ایران روز شنبه در گفت و گو با ایرنا تصریح کرد: مواد اولیه این داروی ضد ویروس هم‌اکنون وارد کشور شده و بعد از ترخیص این مواد از گمرک، تولید این دارو در کمتر از دو روز آغاز می‌شود.

رزازان با اشاره به موفقیت‌آمیز بودن مصرف این دارو بر روی بیماران کرونایی در چین، افزود: این دارو یک ترکیب ضد ویروس مستقل است که در کشور چین تولید و آزمایش شده و می‌تواند در کنار سایر داروهای ضد ویروس موجود در ایران در درمان افراد مبتلا به کووید- 19 موثر باشد.

مسئول توزیع داروهای کرونا با تاکید بر اینکه هدف وزارت بهداشت ایران به دنبال ریشه‌کنی ویروس کرونا در کشور است، اظهار کرد: بسیاری از کشورها از نتایج تحقیقات کمیته علمی دارو و درمان ستاد مبارزه با کرونا در ایران استفاده می کنند.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران، تاکنون 20 هزار و 610 نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد، 7 هزار و 635 نفر بهبود یافته و از بیمارستان ها مرخص شده‌اند.

ویروس کرونا که نام رسمی آن کووید - 19 است، اواخر سال گذشته (2019) در شهر "ووهان" چین شناسایی شد.این ویروس اکنون علاوه بر چین، به بیش از 185 کشور دیگر نیز سرایت کرده است.

کلیدواژه