حمل 04, 1399 13:12 Asia/Kabul
  •  روحانی: کمک آمریکا به ایران از دروغ‌های بزرگ تاریخ است

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: اینکه آمریکایی ها می گویند حاضرند برای مقابله با ویروس کرونا به ایران کمک کنند، یک دروغ بزرگ تاریخی است.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران امروز(دوشنبه) در نشست هیات دولت با اشاره به ادعای مقام های آمریکایی مبنی بر کمک به ایران برای مقابله با ویروس کرونا افزود: تحریم ظالمانه و غیرقانونی و تروریستی که از طرف آمریکا بر مردم ایران تحمیل شده، مشکلات زیادی برای ایرانیان ایجاد کرده است. 

روحانی تاکید کرد: آمریکایی ها اگر می خواهند به ایران کمک کنند، از مسیر فعالیت ایرانیان در زمینه های مختلف از جمله فروش نفت، تبادلات بانکی، دارو و غذا و حتی مواد اولیه کنار بروند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین با تاکید بر اینکه آمریکایی ها مسوول بزرگترین جنایات تروریستی در منطقه غرب آسیا و ایران هستند گفت: در این شرایط، افکار آمریکایی ها و زیربنای تفکر غلط و تروریستی آنها برای دنیا آشکارتر شده است.

روحانی با بیان اینکه مردم و مقامات ایرانی با همکاری، هماهنگی و هم نوایی، روزهای سخت را پشت سر خواهند گذاشت تصریح کرد: جهان مرهون فرهنگ اسلام و ایران در بسیاری از زمینه های علمی و بهداشتی است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین با اشاره به نامگذاری سال 1399 هجری شمسی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان سال "جهش تولید" اظهار کرد: برای رسیدن به جهش تولید، داشتن روابط خوب با کشورهای مختلف جهان به ویژه کشورهای همسایه ضروری است.

کلیدواژه