حمل 05, 1399 09:52 Asia/Kabul
  •  اظهارتاسف وزیران خارجه ایران و ایتالیا از جانباختن بیماران کرونایی

محمد جواد ظریف و لوئیجی دی مایو وزیران امورخارجه جمهوری اسلامی ایران و ایتالیا عصر امروز ( دوشنبه) در گفتگوی تلفنی در خصوص شیوع کرونا در دو کشور، از جانباختن اتباع ایرانی و ایتالیایی بر اثر این بیماری اظهار تاسف و با دو ملت ابراز همدردی کردند.

به گزارش ایرنا، ظریف در این گفت وگو با توجه به اصرار آمریکا بر تداوم تحریم های یکجانبه، غیرقانونی و غیرانسانی علیه مردم ایران، بر ضرورت توقف و عدم اجرای این تحریم های ظالمانه ضد مردم ایران تاکید کرد.

«کیانوش جهانپور» رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ایران روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به ابتلای 23 هزار و 49 نفر به ویروس کرونا در ایران گفت: متاسفانه با جان باختن 127 نفر از بیماران، مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری در کشور به یک هزار و 812 نفر رسید.

در هفته های اخیر به دنبال شیوع ویروس کرونا در کشورهای جهان و ایران، شمار زیادی از مقامات کشورهای مختلف از جمله ترکیه، روسیه، پاکستان و چین خواستار لغو تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا علیه ایران شده‌اند.

تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه واشنگتن که شامل اقلام اساسی و حتی دارویی و پزشکی می شود باعث ایجاد مشکلات فراوانی برای مردم ایران به ویژه بیماران کرونایی شده است.

با این حال «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا جمعه گذشته تاکید کرد، با لغو تحریم‌های این کشور علیه ایران مخالفت است.

کلیدواژه