حمل 11, 1399 08:07 Asia/Kabul
  • ظریف: آمریکا تروریسم بهداشتی علیه ایرانیان راه انداخته است

وزیر امور خارجه ایران با روایتی از جنگ همه جانبه و بی سابقه آمریکا علیه ملت ایران، بر توقف تحریم های غیراخلاقی و غیرقانونی آمریکا تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران روز یکشنبه در  حساب توییتری خود نوشت: در هنگامه شیوع ویروس کرونا، آمریکا از خرابکاری و آدم‌کشی پا را فراتر گذاشته و جنگ اقتصادی، تروریسم اقتصادی و تروریسم بهداشتی علیه ایرانیان راه انداخته است.

ظریف با بیان اینکه این اقدام آمریکا حتی فراتر از اقدامات مجاز در صحنه جنگ است، خطاب به برخی از کشورها تصریح کرد: معاونت در جنایات جنگی و پیروی از تحریم‌های غیراخلاقی و غیرقانونی آمریکا را متوقف کنید.

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران چندی پیش نیز در نامه‌ای به «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد با تاکید بر لزوم رفع همه تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا ضد ایران، اعلام کرد: با وجود توانمندی علمی نظام سلامت ایران، تحریم‌ و پیش‌شرط‌ های آمریکا برای ممانعت از فروش دارو و تجهیزات پزشکی، تلاش‌ها برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا در ایران را با موانع جدی مواجه کرده است.

در هفته های اخیر به دنبال شیوع ویروس کرونا در کشورهای جهان و ایران، شمار زیادی از مقامات کشورهای مختلف از جمله ترکیه، روسیه، پاکستان و چین خواستار لغو تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا علیه ایران شده‌اند.

با این حال «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد، با لغو تحریم‌های این کشور علیه ایران مخالفت است.

کلیدواژه