حمل 11, 1399 12:38 Asia/Kabul
  • درخواست علمای پاکستان برای لغو تحریم ها علیه ایران

برون مرزی، علمای اهل سنت و شیعه پاکستان با محکوم کردن تحریم های ضد ایرانی آمریکا در شرایط بحرانی فعلی، لغو فوری این تحریم ها را خواستار شدند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از اسلام آباد به نقل از رسانه های پاکستان، "محمد حسین محنتی" روحانی برجسته اهل سنت و عضو ارشد حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان در ایالت سند، در مصاحبه ای تصریح کرد: اگرچه ملت ایران به خوبی ثابت کرده اند که به هیچ عنوان در مقابل تحریم های غیر قانونی آمریکا تسلیم نمی شوند، اما در شرایط بحرانی ناشی از شیوع کرونا در جهان، تداوم تحریم ها ظالمانه بوده و غیر انسانی است.

محنتی افزود: در شرایطی که بشریت برای بقا در حال مبارزه با کرونا است، تحریم های آمریکا، مردم ایران را برای حفظ جان و سلامتی دچار مشکل کرده است.

از سوی دیگر، "منیب الرحمان" مفتی اعظم پاکستان نیز روز گذشته با صدور بیانیه ای تداوم تحریم های آمریکا علیه ایران در شرایط فعلی را ظالمانه خواند و لغو فوری آنرا خواستار شد.

مفتی اعظم پاکستان تصریح کرد: در دنیا کسی نیست که بر مظلومیت ایرانی ها صدایی بلند کند؛ لذا ما بر خود لازم می دانیم که این درخواست را به یک مطالبه عمومی در جامعه بین الملل تبدیل کنیم و بخواهیم که تحریم ها علیه ایران برچیده شود تا ایرانی ها با توجه به امکانات خود بتوانند به نحو احسن بر این بیماری غلبه کنند.

"سید نیاز حسین نقوی" روحانی برجسته شیعیان پاکستان و نائب رئیس وفاق المدارس شیعه پاکستان نیز طی مصاحبه ای در واکنش به تحریم های آمریکا علیه ایران گفت: در زمانی که همه جهان مشغول مبارزه با ویروس کرونا هستند و دنیا دارد در این زمینه با ایران همبستگی می‌کند، تحریم های جدید آمریکا علیه ملت ایران نگران کننده و عین بی انصافی است.

نقوی افزود: از یک طرف مقامات آمریکایی پیشنهاد کمک برای مبارزه با کرونا را ارائه می دهند، اما از سوی دیگر با ادامه تحریم ها علیه ایران رویکرد غیرانسانی و منافقانه را دنبال می کنند.

کلیدواژه