ایران: استقرار صلح پایدار در منطقه تنها با ادامه مقاومت تا رفع کامل اشغال فلسطین میسر خواهد بود
(last modified 1399-01-12T03:44:18+00:00 )
حمل 12, 1399 08:14 Asia/Kabul
  • ایران: استقرار صلح پایدار در منطقه تنها با ادامه مقاومت تا رفع کامل اشغال فلسطین میسر خواهد بود

وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران دوشنبه شب با صدور بیانیه‌ای به مناسبت روز زمین، تصریح کرد، یوم الارض (روز زمین) در تاریخ و فرهنگ مبارزاتی مردم فلسطین، یادآور اعتراض و فریاد مردم تحت اشغال فلسطین علیه اشغالگران صهیونیست است.

به گزارش ایرنا، وزارت خارجه ایران در این بیانیه با گرامیداشت یاد و خاطره مبارزات مردم فلسطین و تجلیل از مقاومت صبورانه مردم این سرزمین، ضمن محکومیت اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی و طرح جانبدارنه و خلاف اصول و حقوق بین الملل آمریکا موسوم به معامله قرن، تصریح کرد، استقرار صلح پایدار و عادلانه در منطقه تنها با ادامه مقاومت تا رفع کامل اشغال فلسطین، بازگشت کلیه آوارگان به سرزمین خویش، تعیین نظام آینده فلسطین براساس همه پرسی با حضور کلیه ساکنین اصلی آن و نهایتاً تشکیل دولت یکپارچه فلسطین به پایتختی بیت المقدس، میسر خواهد بود.

وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه روز زمین نقطه عطفی در روند مبارزه و مقاومت مردم فلسطین در برابر اشغالگری رژیم صهیونیستی به شمار می‌رود افزود، یوم الارض همچنان بخش لاینفکی از زندگی سیاسی و مبارزاتی مردم مظلوم فلسطین است که در اعتراض به خشونت، تبعیض نژادی، مصادره زمین، ویران سازی روستاها و آواره شدن فلسطینی‌ها شکل گرفته و تداوم یافته است.

وزارت خارجه ایران در این بیانیه همچنین با اشاره به شیوع ویروس کرونا در فلسطین ، آزادی فوری اسرای فلسطینی در بند اسرائیل و پایان محاصره غزه و ضرورت ارسال کمک های انسانی و بهداشتی به مردم تحت اشغال فلسطین را مورد تاکید قرار داد  و از سازمان ها و مجامع بین المللی خواست تا به وظیفه انسانی و قانونی خود در قبال مردم فلسطین عمل نموده و مانع تداوم جنایت های رژیم اشغالگر قدس و سیاست های نژاد پرستانه این رژیم در فلسطین اشغالی شوند.

دوشنبه 30 مارس 20 مصادف با چهل و چهارمین سالگرد "روز زمین" بود.

علت اصلی نامگذاری 30 مارس به عنوان "روز زمین" از سوی فلسطین ها به اقدام رژیم اشغالگر صهیونیستی در این روز در سال 1976 باز می گردد. رژیم صهیونیستی 30 مارس 1976 هزاران هکتار از زمین های فلسطینیان در منطقه الجلیل واقع در شمال این کشور را مصادره کرد.

کلیدواژه