موسوی: تحرکات آمریکا در عراق موجب بی‌ثباتی و ناامنی منطقه می‌شود
(last modified 1399-01-13T03:56:20+00:00 )
حمل 13, 1399 08:26 Asia/Kabul
  • موسوی: تحرکات آمریکا در عراق موجب بی‌ثباتی و ناامنی منطقه می‌شود

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به تحرکات نظامیان آمریکایی در عراق گفت: این تحرکات علاوه بر نقض حاکمیت ملی عراق موجب بی‌ثباتی و ناامنی منطقه غرب آسیا می‌شود.

«سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران شامگاه سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری ایران پرس تاکید کرد: تحرکات نظامی اخیر آمریکایی‌ها در عراق، برخلاف خواست دولت، ملت و پارلمان این کشور است.

در همین حال، «حسین امیرعبداللهیان» دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین‌الملل شامگاه سه شنبه در حساب کاربری خود در توییتر تاکید کرد: اگر آمریکایی‌ها مرتکب خطای نظامی جدید شوند، بی‌تردید به خروج سریعتر آن‌ها از منطقه و پایان ⁧صهیونیسم⁩ می‌انجامد.

امیرعبداللهیان با اشاره به اینکه کاخ سفید قدرت ⁧مرجعیت⁩ و مردم عراق را از نزدیک دیده است، یادآور شد: ‏⁧جابجایی و تحرکات نظامی این روزهای ⁧آمریکا⁩ در ⁧عراق⁩ و منطقه می تواند نوعی جنگ روانی باشد.

به دنبال تحرکات نظامی مشکوک آمریکا در نقل و انتقال نیروهایش در عراق و گزارش ها از تلاش واشنگتن برای هدف قراردادن برخی از گروه های مقاومت اسلامی و الحشد الشعبی، نگرانی‌های جدی در عراق درخصوص اقدامات خودسر آمریکا ایجاد شده است.

برخی گزارش ها، تحرکات جدید نظامی آمریکا را در ارتباط با کودتای نظامی احتمالی و همچنین اعمال فشار برای تغییر رویکرد سیاسی در عراق به نفع سیاست‌های آمریکا دانسته‌اند.

خبرگزاری فرانسه دوشنبه شب فاش کرد، آمریکا سامانه دفاع موشکی پاتریوت را در پایگاه نظامی‌اش در اربیل و پایگاه عین الأسد در استان الانبار عراق مستقر کرده است.

همزمان برخی از گروه های مقاومت اسلامی عراق اعلام کردند، در برابر این تحرکات مشکوک آمریکا ساکت نمی نشینند و به آن پاسخ می دهند.

کلیدواژه