حمل 13, 1399 10:56 Asia/Kabul
  • سندرز: تحریم‌های آمریکا مانع ورود دارو به ایران است

سناتور ایالت ورمونت، تحریم‌های آمریکا را مانع ورود دارو به ایران دانست.

به گزارش  رادیو دری به نقل از فارس، «برنی سندرز» سناتور مستقل  و نامزد دور مقدماتی حزب دموکرات در  انتخابات ریاست‌ جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا   روز سه شنبه  درباره اثرات تحریم‌های واشنگتن علیه تهران گفت : همه‌گیری‌ها هیچ مرزی نمی‌شناسند.

سندرز خطاب به مایک پمپئو وزیر امورخارجه و استیو منوچین   وزیر خزانه‌داری  آمریکا گفت : برای کاهش آلام انسانی، تحریم‌ها را لغو کنیم.

از سوی دیگر، وزیر امور خارجه آمریکا  روز  سه‌شنبه در کنفرانس مطبوعاتی  و در پاسخ به یک خبرنگار  درباره احتمال کاهش تحریم‌های ایران  با  شیوع ویروس کرونا به‌صورت مبهم گفت: به‌طور مداوم در حال ارزیابی تمام سیاست‌های خود هستیم، پس پاسخ اینکه آیا اصلا در آن تجدید نظر می‌کنیم، "البته" است.

با وجود شیوع ویروس مرگبار کرونا در جهان و لزوم مبارزه همه جانبه با آن، آمریکا همچنان بر ادامه رویکرد تحریمی خود در چارچوب سیاست فشار حداکثری ضد ایران اصرار دارد و به صورت مستمر به اعلام تحریم های جدید ضد جمهوری اسلامی می پردازد.

در همین حال، «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران پیش‌تر در نامه‌ای به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد با تاکید بر لزوم رفع همه تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا ضد ایران، اعلام کرد: با وجود توانمندی علمی نظام سلامت ایران، تحریم‌ و پیش‌شرط‌ های آمریکا برای ممانعت از فروش دارو و تجهیزات پزشکی، تلاش‌ها برای مبارزه با بشیوع ویروس کرونا در ایران را با موانع جدی مواجه کرده است.

کلیدواژه