حمل 14, 1399 12:39 Asia/Kabul
  • رسوایی نتانیاهو پس از تلاش برای تخریب چهره ایران

"بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی اخیرا در نشست کابینه امنیتی این رژیم با پخش یک ویدیو مدعی شده بود ایران قربانیان کرونا را در میان زباله‌ها دفن می‌کند؛ اما بعدا معلوم شد که این ویدیو بخشی از یک سریال تلویزیونی مربوط به سال 2007 است.

به گزارش ایرنا، کانال 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی به نقل از دو وزیر کابینه این رژیم اعلام کرد، دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی پس از پخش این ویدیو توسط نتانیاهو متوجه شده است این فیلم مربوط به یک سریال کوتاه بوده که در سال 2007 در آمریکا پخش شده است.

بر اساس اعلام کانال 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی، نتانیاهو دوشنبه گذشته این ویدیو را برای اعضای کابینه رژیم صهیونیستی پخش کرده است.

این ویدیو هفته گذشته توسط برخی شبکه های معاند در شبکه های اجتماعی منتشر شده بود و نتانیاهو  بدون بررسی صحت و سقم آن را برای اعضای کابینه رژیم صهیونیستی پخش کرده است.

پیش از نتانیاهو نیز مقام‌های آمریکایی از جمله "مایک پمپئو" وزیر خارجه این کشور تلاش کرده بودند آمارهای رسمی وزارت بهداشت ایران درخصوص مبتلایان و مرگ‌ومیر ناشی از ویروس کرونا را مخدوش جلوه دهند.

"تدروس آدهانوم گبریسوس" Tedros Adhanom Gabrisos مدیرکل سازمان جهانی بهداشت اخیرا  در مصاحبه با شبکه خبری آمریکایی "سی ان بی سی"، این فضاسازی ها را رد و اعلام کرده بود، این سازمان با سازوکارهای فنی خود بر عملکرد کشورها نظارت دارد و شواهدی از مخدوش بودن آمارهای ایران درباره کرونا ندیده است.

"کریستف هملمن" نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران نیز تاکنون در چندین مصاحبه رادیویی و تلویزیونی تجهیزات و کادر پزشکی ایران را ستوده و شبکه سلامت ایران را بهترین در منطقه غرب آسیا معرفی کرده است.

کلیدواژه