حمل 15, 1399 09:11 Asia/Kabul
  • درخواست اساتید ایران برای پایان خشونت ضد مسلمانان هند

صدها استاد دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ایران در نامه‌ای به 190 استاد هندی، پایان خشونت هندوهای افراطی و احزاب طرفدار آن‌ها ضد مسلمانان هند را خواستار شدند.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، 350 استاد دانشگاه‌ها، پژوهشگاه ها و مراکز آموزش عالی ایران در نامه‌ای به اساتید هندی با تاکید بر اینکه جامعه جهانی معاصر، هندوستان را با نام «مهاتما گاندی» آموزگار و مصلح بزرگ، می‌شناسد، افزودند: گاندی با تکریم پیروان دیگر ادیان به خصوص مسلمانان نجیب کشورش، سرمایه مبارزه مشترک مسلمانان و هندوها برای استقلال کشورش را از چنگ استعمارگران تأمین کرد.
اساتید ایرانی با بیان اینکه انسان معاصر زخمی عمیق از افراط‌گرایی مذهبی بر تن خود دارد، تصریح کردند: هرگونه غفلت در مهار هیجانات قومی، نژادی، دینی و مذهبی قادر است، چرخه خشونت و تجاوز به حقوق بشر را به‌طور غیرقابل کنترلی آغاز کند و اگر این چرخه خشونت طلبانه، حمایتی دولتی به خود بگیرد به تهدیدی ویرانگر تبدیل خواهد شد.
اساتید ایرانی ابراز امیدواری کردند: استادان دانشگاه‌های هند بتوانند با تکیه بر منزلت فرهنگی و اجتماعی مردم هندوستان و با استفاده از دیپلماسی علمی، مانع وقوع فجایع دردناک و خشونت بار ضد هموطنان مسلمان خود شوند.
پس از تصویب لایحه اصلاح قانون شهروندی در هند، خشونت هندوها ضد مسلمانانِ این کشور به شدت افزایش یافته است.

کلیدواژه