امضای سند همکاری بین ایران و برنامه عمران ملل متحد برای احیای تالاب هامون
(last modified 1399-01-16T06:52:24+00:00 )
حمل 16, 1399 11:22 Asia/Kabul
  • امضای سند همکاری بین ایران و برنامه عمران ملل متحد برای احیای تالاب هامون

پروژه‌ «ارتقای مدیریت جامع منابع طبیعی برای احیای اکوسیستم تالاب و حمایت از معیشت‌های جایگزین جوامع محلی در تالاب‌های هامون» بین سازمان حفاظت محیط‌ زیست ایران و برنامه عمران ملل متحد (UNDP) امضا شد.

به گزارش ایرنا، «علی ارواحی» مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌های ایران روز شنبه با بیان اینکه این پروژه قرار است به مدت پنج سال اجرایی شود و حمایت مالی اتحادیه اروپا را به همراه دارد، تصریح کرد: حفاظت از تالاب هامون و همچنین ارتقای سطح معیشت اهالی اطراف آن از اهداف این پروژه است.

مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌های ایران افزود: براساس این پروژه باید فشار بر منابع تالاب های هامون و به طور خاص بر منابع آبی مجموعه این تالاب ها به حداقل ممکن برسد و قرار است این پروژه به تقویت ارتباط فرامرزی تالاب هامون با افغانستان کمک کند تا منابع آبی بیشتری برای این مجموعه تالابی درنظر گرفته شود.

تالاب هامون در استان سیستان و بلوچستان، جنوب شرق ایران قرار دارد.

دریاچه یا تالاب بین‌المللی هامون سومین دریاچه بزرگ ایران پس از دریاچه خزر و دریاچه ارومیه و هفتمین تالاب بین‌المللی جهان و یکی از ذخیره‌گاه‌های زیست‌کره در ایران است.

تالاب هامون در چهارمین کنگره جهانی ذخیره‌گاه‌های زیست‌کره که در مارس 2016 در لیما پایتخت پرو برگزار شد، توسط سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) به‌عنوان ذخیره‌گاه زیست‌کره ثبت شد.

 

کلیدواژه