حمل 16, 1399 13:25 Asia/Kabul
  • رونمایی از سامانه ایرانی تشخیص پونومی کووید-19

سامانه تشخیص پونومی "کووید-19" COVID_19 با استفاده از الگوریتم هوش مصنوعی برای اولین بار در ایران از طریق تصاویر سی تی اسکن قفسه سینه توسط تیم محققان دانشگاه صنعتی شریف تهران طراحی و رونمایی شد.

به گزارش ایرنا، «حمیدرضا ربیعی» رئیس پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات پیشرفته دانشگاه صنعتی شریف تهران روز شنبه در مراسم رونمایی از این سامانه با بیان اینکه اسکن قفسه سینه بهترین راه برای تشخیص ابتلا به ویروس کرونا است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در جهان مشابه سامانه ایرانی تشخیص پونومی COVID_19 یکی در چین و دیگری در استنفورد آمریکا وجود دارد که محققان جوان ایرانی نیز موفق به طراحی و راه اندازی این سامانه شدند.

رئیس پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات پیشرفته دانشگاه شریف و مسوول سامانه ایرانی تشخیص پونومی COVID_19 با اشاره به خطای سیستم‌های موجود در جهان برای تشخیص ویروس کرونا تاکید کرد: سامانه ایرانی در حال حاضر با دقت بیش از 97 درصد طراحی شده و تا هفته آینده از طریق وب در اختیار بیمارستان‌ها و مراکز درمانی قرار می گیرد.

«علیرضا زالی» فرمانده ستاد مدیریت کرونا در استان تهران هم در مراسم رونمایی از سامانه تشخیص پونومی COVID_19 با بیان اینکه سی تی اسکن بهترین و موثرترین راه غربالگری بیماری در افراد مشکوک به کروناست، گفت: سامانه تشخیص ایرانی کرونا، دقیق‌تر از نمونه‌های جهانی است.

زالی افزود: این سیستم همانند یک پزشک از راه دور عمل می‌کند و ضریب خطا را پایین می‌آورد و ابعاد ضایعات ریوی را به دقت اندازه می‌گیرد که برای درمان بسیار مهم است.

کلیدواژه