روحانی: فعالیت‌های اقتصادی کم‌ریسک در ایران از سر گرفته می شود
(last modified 1399-01-17T08:52:15+00:00 )
حمل 17, 1399 13:22 Asia/Kabul
  • روحانی: فعالیت‌های اقتصادی کم‌ریسک در ایران از سر گرفته می شود
    روحانی: فعالیت‌های اقتصادی کم‌ریسک در ایران از سر گرفته می شود

رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: در چارچوب طرح فاصله گذاری هوشمند، کسب و کارهای متوسط و کم ریسک در ایران می توانند با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی، فعالیت خود را از 23 حمل آغاز کنند.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا با اشاره به پیشنهاد و توصیه وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی مبنی بر بازگشایی فعالیت‌ها در کشور به صورت پلکانی و تدریجی افزود: انجام فعالیت اقتصادی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی هر دو در کنار هم، قابل اجرا است.

روحانی درباره بازگشایی اماکن مقدسه ایران نیز اظهار کرد: این اماکن مقدسه تا 30 حمل 1399 تعطیل می‌ماند و در جلسات آینده در این زمینه تصمیم گیری خواهد شد.

رئیس قوه مجریه ایران با بیان اینکه کل نظام جمهوری اسلامی یکپارچه است، تصریح کرد: بدخواهان ایران از این وحدت و یکپارچه خیلی عصبانی و ناراحت هستند.

«سعید نمکی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران روز پنج شنبه با بیان اینکه ایران در زمینه مقابله با کرونا توانسته است بیش از 90 درصد جمعیت هدف را مورد پوشش قرار دهد اظهار کرد: ایران در مرحله مدیریت بیماری کرونا است و مرحله مهار کردن بیماری را در پیش دارد.

همزمان با اقدامات پیشگیرانه و درمانی دولت ایران با کمک نیروهای مسلح، فرایند تشخیص زود هنگام، ردیابی افراد در تماس با مبتلایان، جدا سازی بیماران (قرنطینه) و درمان افراد مبتلا به ویروس کرونا با همراهی همه اقشار مردم ایران، به سرعت در حال انجام است.

 

کلیدواژه