میزان 18, 1395 15:37 Asia/Kabul
  • ایران و روسیه در صف مقدم مبارزه با افراط گرایی

سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه گفت: دو کشور در صف مقدم مبارزه با افراط‌گرایی و تروریسم قرار گرفته‌اند.

به گزارش روز یکشنبه خبرگزاری فارس؛ "مهدی سنایی" سفیر ایران در روسیه در کنفرانس بین المللی «دین علیه تروریسم» در مسکو، افزود: ایران و روسیه با قرار گرفتن در صف مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی، تلاش‌های مشترک و قابل توجهی درچارچوب برقراری ثبات و بازگشت امنیت و صلح به منطقه خاورمیانه انجام داده‌اند.

سنایی به پیشنهاد رئیس جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل در سال 2014 مبنی بر ایجاد ائتلاف بین المللی علیه خشونت و تروریسم اشاره کرد و گفت: تهران و مسکو با درک صحیح و به موقع از تحولات منطقه و طرح جدید خاورمیانه بزرگ آمریکا، وارد عمل شدند و نقش قابل توجهی درچارچوب برقراری ثبات و بازگشت امنیت و صلح به منطقه داشته‌اند.

سفیر ایران در روسیه تصریح کرد؛ همکاری‌های مشترک ایران و روسیه در عراق و سوریه، مانع گسترش گروه‌های تروریستی در بسیاری از کشورهای منطقه شده است.

سفیر ایران در مسکو تاکید کرد: سیاست ایران در حل درگیری‌های کنونی در غرب آسیا، همواره بر گفت وگو و راهکارهای مسالمت آمیز استوار بوده است، اما برخی از بازیگران منطقه‌ای و بین المللی با استفاده ابزاری از تروریسم برای رسیدن به اهداف خاص خود، گروه‌های تروریستی را به خوب و بد تقسیم کرده‌اند.

کلیدواژه