حمل 18, 1399 06:27 Asia/Kabul
  • نمایشگاه دستاوردهای محققان ایرانی در حوزه مقابله با ویروس کرونا

نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های وزارتخانه‌های "صنعت، معدن و تجارت" و "دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح" و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایران در حوزه مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا روز یکشنبه در تهران برپا شد.

به گزارش ایرنا، در این نمایشگاه بخشی از محصولات و تجهیزات "ایران ساخت" در حوزه مقابله با ویروس کرونا از جمله دستگاه ونتیلاتور Ventilator به عنوان مهم ترین وسیله در اتاق های آی سی یو برای بیماران ریوی و کرونایی، به نمایش گذاشته شدند.

دستگاه های اکسیژن ساز، دستگاه سازنده کاغذ ماسک نانو، مواد شوینده و ضدعفونی کننده، کیت‌های تشخیص کرونا، دوربین اسکنر حرارتی، دستگاه مانیتور علائم حیاتی و لباس محافظ بیمارستانی از دیگر محصولات و دستاوردهای "ایران ساخت" بودند که در این نمایشگاه به نمایش درآمدند.

«سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ایران روز گذشته (شنبه) با اشاره به خودکفایی کشور در تولید تجهیزات برای مقابله با ویروس کرونا افزود: بسیاری از شرکت های دانش بنیان ایرانی در حال تحقیقات در زمینه پروتکل های دارویی برای درمان کرونا هستند و صدها کارآزمایی‌های بالینی توسط محققان ایرانی در حال انجام است.

کلیدواژه