حمل 19, 1399 13:33 Asia/Kabul
  • نمکی: ایران به مرحله مدیریت بیماری کرونا رسیده است
    نمکی: ایران به مرحله مدیریت بیماری کرونا رسیده است

 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران با بیان اینکه جمهوری اسلامی به مرحله مدیریت بیماری کرونا رسیده است گفت: طی روزهای آینده در برخی استان‌های کشور به مرحله کنترل کرونا هم رسیده خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ «سعید نمکی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران امروز (سه شنبه) در نشست علنی مجلس شورای اسلامی افزود: کسی باور نمی‌کرد ایران در شرایط سخت تحریم بتواند بیماری کرونا را مدیریت کند.

نمکی با اشاره به اینکه هم اکنون 71 میلیون نفر از مردم ایران غربالگری شده اند تصریح کرد: اگر آمار کرونا در ایران رو به افزایش است، به این علت است که با اجرای طرح غربالگری، بیماریابی ایرانیان فعال شده است.

وزیر بهداشت ایران با بیان اینکه حتی یک بیمار مبتلا به کرونا در ایران پشت در بیمارستان نمانده است خاطرنشان کرد: هم اکنون در بیمارستان های استان های مختلف ایران، 30 تا 50 درصد تخت ها خالی است.

«عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور ایران هم در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی، با ارائه گزارشی از نحوه فعالیت این وزارتخانه و استانداری ها برای کنترل انتشار ویروس کرونا، تاکید کرد: روند ابتلا به بیماری کرونا در ایران رو به کاهش است و استان های در خطر همچون گیلان و مازندران (شمال ایران) به وضعیت مطلوبی در این زمینه دست یافته اند.

براساس آخرین آمار، تاکنون از مجموع 60 هزار و 500 نفری که در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، 24 هزار و 236 نفر آن‌ها بهبود یافته و از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند و سه هزار و 739 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

کلیدواژه