بیش از 120 دستاوردِ جدید؛ آغاز فصلی نوین در توسعه فعالیت‌های سازمان انرژی اتمی ایران
(last modified 1399-01-19T16:09:20+00:00 )
حمل 19, 1399 20:39 Asia/Kabul
  • بیش از 120 دستاوردِ جدید؛ آغاز فصلی نوین در توسعه فعالیت‌های سازمان انرژی اتمی ایران

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به رونمایی از 122 دستاوردِ جدیدِ این سازمان در طول یکسال گذشته تاکید کرد: این دستاوردها نویدبخش آغاز فصلی جدید در توسعه همه جانبه فعالیت‌های غرورآفرینِ سازمان انرژی اتمی ایران است.

به گزارش ایسنا، «علی اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی ایران روز سه شنبه در پیامی به مناسبت فراسیدن روز ملی فناوری هسته‌ای با اشاره به تلاش جامعه پزشکی کشور در مقابله با ویروس کرونا تصریح کرد: گسترشِ بیش از پیش تولیدات و خدماتِ مربوط به بخش پزشکی هسته‌ای و تأمین نیازهای دارویی مراکز درمانی و بهداشتی کشور در حجم گسترده و فراگیر و با سرعتی قابل قبول در حال انجام است.

صالحی با بیان اینکه در شرایط تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی علیه ایران اسلامی، تأمین نیازهای جامعه پزشکی کشور برای سازمان انرژی اتمی ایران به عنوان وظیفه‌ای ملّی و اخلاقی تلقّی می‌شود، افزود: پیشبردِ اهدافِ کلانِ تعیین شده در بخش چرخه سوخت هسته‌ای و نیز پیشرفتِ برنامه احداث واحدهای 2 و 3 نیروگاه‌ اتمی بوشهر و توسعه فنّاوری‌های نوین هسته‌ای با جدیّت و همّتِ مضاعف دنبال می‌شود.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در این پیام تاکید کرد: تلاشگران صنعت هسته‌ای، توسعه روزافزونِ دستاوردهای این صنعت راهبردی را با تمام توان و در حوزه های مختلف در دستور کار قرار داده‌اند.

هشتم آوریل (20 حمل) به پاس قدردانی از تلاش‌های افتخارآمیز دانشمندان هسته‌ای ایران و تکمیل چرخه سوخت هسته‌ای، «روز ملی فناوری هسته‌ای» در ایران نامگذاری شده است.

کلیدواژه