حمل 23, 1399 12:29 Asia/Kabul
  • آغاز گام دوم بسیج ملی مبارزه با کرونا در ایران

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران از شروع گام دوم بسیج ملی مبارزه با کرونا در کشور خبر داد.

به گزارش رادیو دری ، «سعید نمکی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران روز شنبه در نامه‌ای به سردار سرتیپ «غلامرضا سلیمانی» رئیس سازمان بسیج مستضعفین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با قدردانی از همکاری بسیجیان در غربالگری 70 میلیون نفر از مردم کشور تاکید کرد: گام اول مبارزه با کرونا، دستاورد بی‌بدیل دیگری برای جمهوری اسلامی ایران در عرصه ملی و جهانی به ثبت خواهد رساند.

نمکی افزود: در گام دوم بسیج ملی مبارزه با بیماری کرونا در ایران، علاوه بر پیگیری موارد شناسایی شده قبلی، افراد مرتبط با آنان را نیز که علامت ندارند تحت آزمایش قرار می گیرند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران همچنین بر نظارت بر اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند تاکید کرد.

سازمان بسیج مستضعفین سپاه پاسداران تاکنون با بسیج بیش از 545 هزار نفر، از آغاز بحران کرونا در ایران برای مقابله با بحران ناشی از آن با یک رویکرد مشخص در قالب طرح بسیج ملی مبارزه با کرونا به مجموعه وزارت بهداشت کمک کرده است.

توزیع بیش از 660 هزار بسته حمایتی با کمک خیرین و مردم، کمک به گندزدایی محلات، برقراری شیفت ایثار در کارخانه‌ها، کمک به خرید مایحتاج سالمندان ساکن در محلات، انجام غربالگری در ورودی و خروجی شهرها و مشارکت در ساخت و تهیه وسایل بهداشتی از جمله اقدامات سازمان بسیج مستضعفین سپاه پاسداران در طرح ملی مقابله با ویروس کرونا است.

وزارت بهداشت ایران روز جمعه با اشاره به ادامه روند صعودی بهبود یافتگان و کاهش روند فوت ناشی از کرونا در کشور، اعلام کرد: تاکنون 68 هزار و 192 نفر به بیماری کووید 19 مبتلا شده‌اند که از این تعداد 35 هزار و 465 نفر، بهبود یافته و از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند و حدود 4 هزار و 200 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

کلیدواژه