حمل 24, 1399 15:31 Asia/Kabul
  • بهبودی حدود 44 هزار نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران اعلام کرد: تاکنون 43 هزار و 894 نفر از کسانی که در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، بهبود یافته و از بیمارستان ها مرخص شده‌اند.

«کیانوش جهانپور» رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ایران روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران درباره آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در ایران، با اشاره به ابتلای 71 هزار و 686 نفر  به ویروس کرونا  تصریح کرد: در 24 ساعت گذشته و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، یک‌هزار و 657 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در ایران شناسایی شده اند.
جهانپور همچنین با اشاره به فوت 117 نفر در 24 ساعت گذشته، گفت: فوت ناشی از ویروس کرونا در ایران به 4 هزار و 474 نفر رسیده است.
همزمان با اقدامات پیشگیرانه و درمانی دولت ایران با کمک نیروهای مسلح، فرایند تشخیص زود هنگام، ردیابی افراد در تماس با مبتلایان، جداسازی بیماران (قرنطینه) و درمان افراد مبتلا به ویروس کرونا با همراهی همه اقشار مردم ایران، به سرعت در حال انجام است.
ویروس کرونا که نام رسمی آن کووید - 19 است، اواخر سال گذشته (2019) در شهر "ووهان" چین شناسایی شد.
هم‌اکنون تمامی کشورهای جهان درگیر مقابله با ویروس کرونا هستند؛ تاکنون حدود یک میلیون و 800 هزار نفر از مردم جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند که از این تعداد دست‌ِکم 109 هزار نفر جان خود را از دست دادند و بیش از 406 هزار نفر نیز بهبود یافته و از بیمارستان ها مرخص شده‌اند.

کلیدواژه