حمل 24, 1399 18:16 Asia/Kabul
  • موفقیت محققان ایرانی در ساخت دستگاهی برای پایش وضعیت سلامت

محققان دانشگاه صنعتی امیرکبیر تهران موفق به طراحی و ساخت دستگاهی برای پایش وضعیت سلامت افراد شدند.

به گزارش روز یکشنبه خبرگزاری صدا و سیما، گروه "مپوا" mapva به عنوان یکی از شرکت‌های دانش بنیان پیشرو در طراحی و ساخت دستگاه های مختلف برای پایش وضعیت سلامت در ایران از دستگاه "پالس اُکسیمتر انگشتی" با نام تجاری "PO-MED 19" رونمایی کرد.
این دستگاه می‌تواند با کمک داده‌های دریافتی از انگشت فرد، اطلاعات مفیدی از ضربان قلب و درصد اکسیژن اشباع خون و همچنین تفاسیر مختلفی از وضعیت سلامت فرد به پزشک یا کاربر ارائه دهد.
استفاده از این دستگاه در مراکز بهداشتی و درمانی، در تمام ادارات، شرکتها و مراکز مختلف تجاری و سیاسی و همچنین در منازل برای کنترل روزانه وضعیت عمومی افراد توصیه می شود.
استفاده از این دستگاه برای تشخیص و یا غربالگری بیماران مبتلا به کرونا در طرح‌های قرنطینه یا فاصله گذاری اجتماعی حتی بیش از تب‌سنج مثمرثمر خواهد بود زیرا عموماً افراد مبتلا به کرونا علائمی همچون تب و کوفتگی را پس از درگیری شدید سیستم ایمنی با ویروس از خود بروز خواهد داد اما در بسیاری از موارد کنترل میزان اکسیژن خون، داده‌های ارزشمندتری را برای بررسی وضعیت سلامت فرد ارائه می‌دهد.
این محصول که حاصل بیش از 3 سال تحقیق و توسعه یک گروه کامل از مهندسان و متخصصان ایرانی و انجام انواع تست‌های بالینی و دریافت استانداردهای لازم است، توانسته بخشی از نیاز تجهیزاتی جامعه پزشکی ایران را با وجود تحریم‌های غیرقانونی آمریکا تامین کند.

کلیدواژه