حمل 25, 1399 01:37 Asia/Kabul
  • روحانی: تداوم تحریم‌ها ناقض بدیهی‌ ترین حقوق اولیه بشر است

رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه در جلسه هیات دولت تداوم تحریم‌های آمریکا را که عملاً شامل تحریم غذا و دارو نیز شده است، ناقض بدیهی‌ترین حقوق اولیه بشر دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، "حسن روحانی" در این جلسه تاکید کرد، تحریم های غذایی و دارویی آمریکا علیه ایران مصداق تروریسم غذایی و بهداشتی است.

تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه واشنگتن که شامل اقلام اساسی و حتی دارویی و پزشکی می شود باعث ایجاد مشکلات فراوانی برای مردم ایران به ویژه بیماران کرونایی شده است.

با این حال مقامات کاخ سفید همچنان بر ادامه رویکرد تحریمی خود در چارچوب سیاست فشار حداکثری ضد ایران اصرار دارند و به صورت مستمر به اعلام تحریم های جدید ضدجمهوری اسلامی می پردازند.

"محمدجواد ظریف" وزیر خارجه ایران اخیرا در نامه‌ای به "آنتونیو گوترش" دبیرکل سازمان ملل با تاکید بر لزوم رفع همه تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا علیه ایران، تصریح کرده بود، با وجود توانمندی علمی نظام سلامت ایران، تحریم‌ و پیش‌شرط‌ های آمریکا برای ممانعت از فروش دارو و تجهیزات پزشکی، تلاش‌ها برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا در ایران را با موانع جدی مواجه کرده است.

کلیدواژه