حمل 25, 1399 14:29 Asia/Kabul
  • ایران: از تشکیل دولت مرکزی قدرتمند در افغانستان حمایت می کنیم
    ایران: از تشکیل دولت مرکزی قدرتمند در افغانستان حمایت می کنیم

سخنگوی ریاست جمهوری ایران تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران از هر گونه تلاش در افغانستان که به تشکیل دولت قدرتمند مرکزی منجر می‌شود حمایت می کند.

به گزارش ایرنا، علی ربیعی، سخنگوی ریاست جمهوری ایران امروز (دوشنبه ۲۵ حمل) در یک نشست خبری تاکید کرد : وجود یک دولت قوی در افغانستان که ناشی از رای مردم است قطعاً به امنیت منطقه کمک خواهد کرد.

وی افزود: از هرگونه تلاش خود برای استقرار دولت قوی در افغانستان فروگذار نخواهیم کرد و معتقد هستیم این موضوع به نفع امنیت جهان و مبارزه با تروریسم است.

«علی ربیعی» همپنین یادآور شد: ایران سال‌ها حق عضویت صندوق بین‌المللی پول را پرداخت کرده‌ و تا پیش از شیوع ویروس کرونا نیز از این صندوق درخواستی نداشته است.

ربیعی با بیان اینکه تحریم‌های غیرقانونی آمریکا و شیوع گسترده ویروس کرونا موجب تهدید جان شهروندان ایرانی شده است، خاطرنشان کرد: در واقع تصمیم صندوق بین‌المللی پول یک نماد برای اخلاق و انسانی بودن صندوق‌هایی است که برای مسائل انسانی به وجود می‌آیند.

سخنگوی دولت ایران همچنین درباره آزادسازی پول بلوکه شدن جمهوری اسلامی در لوکزامبورگ تصریح کرد: مصادره پول ایران به بهانه حمله 11 سپتامبر، نشان‌دهنده سیاست و خوی استکباری دولت آمریکا است.

ربیعی در ادامه این نشست با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران از هر گونه تصمیمی که بر اساس اراده ملی در عراق اتخاذ شده حمایت می‌کند، گفت: تهران، سیاستِ احترام به حاکمیت و اجتناب از هرگونه دخالت در امور عراق را به سایر کشورها پیشنهاد می‌کند.

سخنگوی دولت ایران افزود: آمریکا نیز باید به فهم تازه و واقع بینانه‌ای از سیاست‌های نادرست خود و وضع امنیتی در عراق رسیده باشد و بداند که برخی از سیاست‌های ماجراجویانه در منطقه، بیشتر به زیان جان مردم عادی، تمام خواهد شد.

 

 

کلیدواژه