حمل 26, 1399 08:27 Asia/Kabul
  • مقام روس: تحریم آمریکا ضد ایران در عصر کرونا، تروریسم دولتی است
    مقام روس: تحریم آمریکا ضد ایران در عصر کرونا، تروریسم دولتی است

رئیس مرکز مطالعات غرب آسیا در روسیه ادامه تحریم های آمریکا ضد ایران را در شرایط شیوع جهانی کرونا، مصداق بارز تروریسم دولتی دانست.

«شامیل سلطانف» در مصاحبه با ایرنا گفت: آمریکا با ادامه تحریم ایران در شرایطی که ویروس کرونا کووید- ۱۹ در کشورهای مختلف ده ها هزار قربانی گرفته است، مرتکب جنایت ضدبشری می‌شود.

نماینده سابق دومای روسیه افزود: همه کشورهای جهان باید در این شرایط بحرانی برای کره زمین، با یکدیگر همکاری کنند اما آمریکا نه تنها همکاری نمی‌کند بلکه مانع همکاری کشورها برای مقابله با کرونا در کشورهای مخالف سیاست‌های خود می‌شود.

سلطانف تاکید کرد: در شرایط کنونی، جامعه جهانی باید به کمک ایران، ونزوئلا و برخی کشورهای دیگر که هدف تحریم‌های آمریکا قرار گرفته‌اند، بشتابد.

رییس گروه «دیدگاههای راهبردی روسیه و جهان اسلام» تصریح کرد: تحریم های ضد ایرانی آمریکا باعث نفرت بیشتر ملت‌های مسلمان از سران کاخ سفید شده است.

سلطانف افزود: کشورهای اسلامی باید در کمک به ایران در مقابله با کرونا پیشگام شوند و از این کشور در برابر سیاست‌های ضدبشری واشنگتن حمایت کنند.

به رغم درخواست های داخلی و فشارهای جامعه بین‌المللی به دولت ترامپ برای لغو یا کاهش تحریم‌های ایران در جهت کمک به مقابله با ویروس کرونا، کاخ سفید هیچ اقدامی در این زمینه انجام نداده است.

کلیدواژه