حمل 27, 1399 09:02 Asia/Kabul
  • سرلشکر صفوی: آمریکا در بالاترین سطح آسیب‌پذیری و انفعال است

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوای ایران با بیان اینکه آمریکا برای حفظ هیبت و ارعاب رقبای خود بیش از گذشته از جنگ روانی و مجازی بهره خواهد گرفت، تاکید کرد: آمریکا در بالاترین سطح آسیب‌پذیری، انفعال و فرسایش‌پذیری قرار دارد.

به گزارش ایرنا، سردار سرلشکر «سید یحیی رحیم‌ صفوی» دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوای ایران روز سه شنبه در نشستی به منظور بررسی آثار بحران کرونا بر معادلات جهانی و سیاست‌های منطقه‌ای تصریح کرد: با اینکه آمریکا و غرب تا به حال استانداردهای خود را به عنوان مدلی برای توسعه یافتگی دیگر جوامع و کشورها معرفی می‌کردند اما بحران کرونا، تصویر وارونه و واقعیت دیگری را از غرب نشان می‌دهد.

سرلشکر صفوی با اشاره به تاثیر بحران ویروس کرونا بر اقتصاد جهانی اظهار کرد: چشم‌انداز اولیه از پیامدهای ویرانگر اقتصادی در آمریکا، حکایت از تکرار «رکود بزرگ» در سال 1920 دارد که ده سال به طول انجامید و تولید ناخالص داخلی جهانی را 15 درصد کاهش داد.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوای ایران با اشاره به گزارش ارتش آمریکا به پنتاگون  و تاکید بر لزوم ایجاد صلح برای عبور از بحران یادآور شد: شاید بخشی از جابجایی‌ها و یا عقب‌نشینی‌های نظامیان آمریکا از افغانستان، عراق و یا ناو هواپیمابر آمریکا و فرانسه که آلوده به ویروس شده‌اند و پرچم سفید برافراشته‌اند در این راستا معنادار باشد.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه آمریکا، حفظ پتانسیل‌های خود در ابعاد منطقه‌ای و جهانی را در دستور کار دارد، خاطرنشان کرد: ابزار نظامی آمریکا براساس توصیه‌های فرماندهان نظامی ارتش آمریکا، نیازمندِ شرایط آرامش و صلح برای عبور از بحران کرونا است که در صورت استمرار و موج جدید آن، ناتوانی و فلج شدن ابزار نظامی آمریکا در این راهبرد، برجسته‌تر خواهد بود.

کلیدواژه