حمل 27, 1399 14:34 Asia/Kabul
  • بهبودی حدود 50 هزار نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران
    بهبودی حدود 50 هزار نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران اعلام کرد: تاکنون 49 هزار و 933 نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران، بهبود یافته و از بیمارستان‌ها مرخص شده‌اند.

«کیانوش جهانپور» رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ایران روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به ادامه روند نزولی ابتلا به ویروس کرونا در کشور تصریح کرد: در 24 ساعت گذشته و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، یک‌هزار و 512 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 شناسایی شدند که در مجموع تعداد افراد مبتلا به این ویروس در کشور به 76 هزار و 389 نفر رسیده است.
جهانپور با اشاره به فوت 94 بیمار دیگر در 24 ساعت گذشته، افزود: در مجموع از زمان شیوع ویروس کرونا در ایران تاکنون 4 هزار و 777 نفر جان خود را از دست داده اند
مردم ایران نیز در سراسر کشور با راه‌اندازی رزمایش سراسری "کمک مومنانه" برای خدمت‌رسانی به نیازمندان و اقشار آسیب‌دیده از بیماری کرونا و افرادی که مشاغل خود را بر اثر شیوع این ویروس از دست داده‌اند، وارد عمل شده‌اند.
در این طرح که با محوریت سازمان بسیج مستضعفین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آغاز شده است، کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم در سراسر ایران جمع‌آوری و به دست نیازمندان همان منطقه خواهد رسید.
تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در جهان روز چهارشنبه به بیش از 2 میلیون نفر رسیده است که از این تعداد دست‌ِکم 127 هزار نفر جان خود را از دست دادند و حدود 490 هزار نفر نیز بهبود یافته و از بیمارستان ها مرخص شده‌اند.

 

کلیدواژه