حمل 28, 1399 09:56 Asia/Kabul
  • آمادگی ایران برای انتقال تجربیات در زمینه مقابله با کووید-19

رئیس جمعیت هلال احمر ایران در دیدار سفیر سوئیس در تهران با اشاره به تجربیات دانشمندان ایرانی در مقابله با بیماری کووید-19، بر آمادگی تهران برای همکاری با دانشگاه ها و مراکز علمی و تحقیقاتی سوئیس تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، «کریم همتی» رئیس جمعیت هلال‌ احمر ایران عصر چهارشنبه در دیدار «مارکوس لایتنر» Marcus Leitner سفیر سوئیس در تهران با تشریح خدمات هلال احمر برای مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: با استفاده از ظرفیت نیروی انسانی هلال احمر، بیش از 21 میلیون نفر در ورودی و خروجی شهرهای ایران، تب سنجی و غربالگری شده که از این تعداد 14 هزار نفر با علائم مشکوک ابتلا به ویروس، شناسایی و به مراکز درمانی ارجاع داده شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر ایران همچنین با اشاره به توانمندی بالای کادر درمانی کشور در کنترل ویروس کرونا با وجود تحریم‌های ظالمانه آمریکا یادآور شد: دیپلماسی بشردوستانه نکته مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

تهیه و تأمین برخی اقلام و تجهیزات مورد نیاز در زمینه مقابله با ویروس کرونا از جمله تجهیزات محافظت فردی و نظایر آن در شرکت های هلال احمر و تأمین بسته ها و اقلام بهداشتی برای 500 هزار بیمار خاص و بیماران مبتلا به سرطان، از دیگر محورهای گفت‌ وگوی رئیس جمعیت هلال احمر ایران با سفیر سوئیس در تهران بود.

مارکوس لایتنر هم در این دیدار با اشاره به همکاری نزدیک سفارت سوئیس با جمعیت هلال احمر ایران خاطرنشان کرد: شرکت های سوئیسی فعال در ایران که در بخش مالی و ارسال تجهیزات پزشکی فعالیت دارند، مایل به همکاری با هلال احمر ایران هستند.

سفیر سوئیس در تهران تأکید کرد: با توجه به اهمیت دیپلماسی بشردوستانه، سوئیس تلاش خواهد کرد ارتباط و تعامل خود را با جمعیت هلال احمر ایران برای توسعه خدمات بشردوستانه گسترش دهد.

کلیدواژه