حمل 28, 1399 09:59 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان: تعامل سازنده بین کشورهای منطقه در بهبود شرایط بسیار موثر است

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین الملل با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا مناسبات جهانی و تبادلات منطقه‌ای را تحت‌الشعاع قرار داده است، گفت: تعامل سازنده بین کشورهای همجوار و منطقه در بهبود شرایط بسیار موثر است.

«حسین امیرعبداللهیان» دستیار ویژه رئیس مجلس ایران در امور بین الملل چهارشنبه شب در دیدار «دریا اورس» Derya Örs سفیر ترکیه در تهران با اشاره به پیوندهای عمیق تاریخی، دینی و فرهنگی دو کشور خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی ایران از تقویت هرچه بیشتر همکاری‌ها با ترکیه استقبال می‌کند.

امیرعبداللهیان همچنین روابط ایران و ترکیه را در مناسبات منطقه‌ای و بین‌المللی ممتاز خواند و افزود: پزشکان و کادر درمانی ایران آمادگی لازم را برای ارائه تجربیات خود به ترکیه‌ درخصوص مقابله با بیماری کرونا دارند.

سفیر ترکیه در تهران هم در این دیدار با ابراز خرسندی از گسترش مراودات میان دو کشور گفت: مراودات ترکیه و ایران طی سالیان متمادی و براساس حُسن همجواری و روابط فرهنگی، دینی و تاریخی همواره برقرار بوده است.

دریا اورس همچنین تحکیم تعاملات دوجانبه در شرایط بحران فراروی جهانی و منطقه‌ای در مبارزه با ویروس کرونا را حائز اهمیت خواند و تبادل تجربیات کادر درمانی ایران و ترکیه را بسیار مهم دانست.

تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در جهان به بیش از 2 میلیون نفر رسیده است؛ تاکنون آمریکا با حدود 645 هزار مبتلا، بیش‌ترین تعداد بیماران کرونایی را به خود اختصاص داده است که از این تعداد 28 هزار و 529 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

کلیدواژه