دریادار خانزادی: ساخت زیردریایی هسته‌ای در دستور کار نیروهای مسلح ایران قرار دارد
(last modified 1399-01-28T07:08:42+00:00 )
حمل 28, 1399 11:38 Asia/Kabul
  • دریادار خانزادی: ساخت زیردریایی هسته‌ای در دستور کار نیروهای مسلح ایران قرار دارد

فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران با بیان اینکه ساخت زیردریایی هسته‌ای در دستور کار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی قرار دارد، گفت: قابلیت ساخت زیردریایی‌ هسته‌ای در وزارت دفاع ایران به صورت بومی وجود دارد.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی ارتش، امیر دریادار «حسین خانزادی» فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران با اشاره به موضع جمهوری اسلامی در بحث انرژی اتمی، تصریح کرد: تمامی دستگاه‌های نظام و دولت ایران در چارچوب مشخص شده برای برنامه هسته‌ای حرکت می‌کنند و تمامی معاهدات بین‌المللی نیز کشوری را از داشتن انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای منع نمی‌کند.

دریادار خانزادی یادآور شد: وقتی بازداندگی و آمادگی برای دفاع وجود نداشته باشد صلح، تحکیم و تثبیت نمی‌شود و به همین علت نیروهای مسلح کشورها حضور دارند تا این صلح پایدار بماند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران با اشاره به حضور ناو هواپیمابر آمریکایی در منطقه غرب آسیا با رانش هسته‌ای و تهدیدات پیرامون ایران، تاکید کرد: جمهوری اسلامی به موضوع انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای نیازمند است و هیچ قدرتی نمی‌تواند مانع دستیابی ایران به این توانمندی برای برقراری امنیت و صلح شود.

دریادار خانزادی با اشاره به استفاده بسیاری از کشور‌های جهان از رانش هسته‌ای اظهار کرد: قطعا برنامه توسعه رانش زیردریایی هسته‌ای در دستور کار نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار دارد. 

زیردریایی هسته‌ای نوعی زیردریایی است که نیروی پیشرانه آن را یک نیروگاه هسته‌ای تولید می‌کند.

پیش از این، زیردریایی بومی "فاتح" با برخورداری از از فناوری‌های روز جهان به ناوگان نیروی دریایی ارتش ایران ملحق شد. 

فاتح به عنوان نخستین زیردریایی نیمه سنگین ایران از سامانه‌های رانش الکتریکی، مدیریت نبرد ترکیبی، سامانه هدایت موشک زیر سطح به سطح، هدایت اژدر، جنگ های الکترونیکی و مخابراتی، سامانه مخابراتی امن و یکپارچه و ده‌ها سامانه مدرن دیگر برخوردار است که سبب افزایش قدرت دفاعی و آفندی نیروی دریایی ارتش ایران می شود.

کلیدواژه