حمل 29, 1399 11:35 Asia/Kabul
  • رونمایی از جدیدترین دستاوردهای ضد کرونایی در مراسم روز ارتش ایران
    رونمایی از جدیدترین دستاوردهای ضد کرونایی در مراسم روز ارتش ایران

 در مراسم « رژه خدمت » که به مناسبت 29 فروردین، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، از چند دستاورد در زمینه مقابله با ویروس کرونا رونمایی شد.

از جمله این دستاوردها ،ابرسامانه رفع آلودگی و ضدعفونی کننده معابر شهری است که با ظرفیت 500 لیتر در دقیقه و به شعاع 50 متر، می تواند عملیات پاشش را انجام دهد.

ظرفیت کل این ابرسامانه که در سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش ایران ساخته شده پنج هزار لیتر است .

دستگاه « توربوجت » که کار ضدعفونی کننده محیط در مساحت های کم را انجام می دهد،   آزمایشگاه سیار و آشکارسازی محیط های آلوده میکروبی، بیولوژیکی و شیمیایی از دیگر دستاورد هایی بود که در روز ارتش رونمایی شد .

همچنین در مراسم روز ارتش از دو سامانه ضدعفونی کننده سیار با نام رازی و یک سامانه پایش سلامت که در نیروی زمینی ارتش طراحی و ساخته شده است رونمایی و از مقابل جایگاه عبور داده شد.

مراسم «رژه خدمت» ارتش با شعار «مدافعان وطن، یاوران سلامت» صبح امروز جمعه با حضور فرماندهان نیروهای مسلح در تهران و همزمان در 24 مرکز استان برگزار شد.

با پیام تاریخی و حیات بخش امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران در سال 1358 هجری شمسی، ارتش ایران تولدی نو یافت و 29 فروردین (17 آوریل) در تاریخ ایران به نام روز ارتش جمهوری اسلامی نامگذاری شد.

کلیدواژه