حمل 29, 1399 18:33 Asia/Kabul
  • روحانی: نیروهای مسلح ایران، مظهر پشتوانه‌ ملت و منافع ملی هستند
    روحانی: نیروهای مسلح ایران، مظهر پشتوانه‌ ملت و منافع ملی هستند

رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی مظهر پشتوانه‌ ملت و منافع ملی هستند، تاکید کرد: نیروهای مسلح ایران عظمت کار خود را در مقاطع مختلف ثابت کرده‌اند.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز جمعه در گفت‌وگوهایی تلفنی جداگانه با رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، ضمن دریافت گزارش‌هایی از اقدامات نیروهای مسلح در حوزه مبارزه با بیماری کرونا، از تلاش همه نیروهای مسلح به عنوان مدافعان وطن و یاوران سلامت، قدردانی کرد.

سردار سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران و امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در این گفت‌وگوها با ارائه گزارش‌های جداگانه‌ای از اقدامات انجام شده در حوزه سلامت، تاکید کردند: نیروهای مسلح، تلاش خستگی‌ناپذیر برای تحقق آرمان‌های مقدس جمهوری اسلامی، دفاع از کشور و خدمت به مردم در همه عرصه‌ها را افتخاری بزرگ برای خود می‌دانند.

29 فروردین (17 آوریل) در تقویم ایران به ابتکار امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی، «روز ارتش» نامگذاری شده است. 

تاکنون در این روز، یگان‌های نمونه ارتش جمهوری اسلامی ایران در تمامی استان‌های کشور مراسم ویژه‌ای برگزار می‌کردند که امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا این مراسم در قالب «رژه خدمت» یگان‌های ارتش با عنوان «مدافعان وطن یاوران سلامت» برگزار شد که نمایش جنبه‌ای دیگر از خدمات و اقتدار ارتش جمهوری اسلامی است.

 

کلیدواژه