حمل 30, 1399 14:23 Asia/Kabul
  • بهبودی حدود 56 هزار نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران
    بهبودی حدود 56 هزار نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران اعلام کرد: تاکنون 55 هزار و 987 نفر از کسانی که در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، بهبود یافته و از بیمارستان ها مرخص شده‌اند.

«کیانوش جهانپور» رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ایران روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در ایران، با اشاره به شناسایی یک‌هزار و 374 بیمار جدید در 24 ساعت گذشته گفت: تاکنون بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 80 هزار و 868 نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. 
جهانپور همچنین با اشاره به فوت 73 نفر در 24 ساعت گذشته، گفت: فوت ناشی از ویروس کرونا در ایران به 5 هزار و 31 نفر رسیده است.
مردم ایران در سراسر کشور با راه‌اندازی رزمایش سراسری "کمک مومنانه" برای خدمت‌رسانی به نیازمندان و اقشار آسیب‌دیده از بیماری کرونا و افرادی که مشاغل خود را بر اثر شیوع این ویروس از دست داده‌اند، وارد عمل شده‌اند.
در این طرح که با محوریت سازمان بسیج مستضعفین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آغاز شده است، کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم در سراسر ایران جمع‌آوری و به دست نیازمندان همان منطقه خواهد رسید.
تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در جهان به بیش از 2 میلیون و 260 هزار نفر رسیده است که از این تعداد دست‌ِکم 155 هزار نفر جان خود را از دست دادند و حدود 580 هزار نفر نیز بهبود یافته و از بیمارستان ها مرخص شده‌اند.

 

کلیدواژه