حمل 31, 1399 08:24 Asia/Kabul
  • تکرار ادعاهای ضد ایرانی ترامپ
    تکرار ادعاهای ضد ایرانی ترامپ

رییس جمهوری آمریکا، با تکرار موضع گیری های ضد ایرانی خود مدعی شد ایران اکنون نسبت به قبل متفاوت شده است.

به گزارش ایرنا، "دونالد ترامپ" رییس جمهوری آمریکا روز شنبه  با تکرار ادعای پیشین خود که ایران خواستار گفت‌وگو است، "جان کری" وزیرخارجه پیشین آمریکا را متهم کرد که نمی‌خواهد تهران با واشنگتن توافق دیگری داشته باشد.

دونالد ترامپ در ادامه ادعاهای ضد ایرانی خود افزود، توافق هسته‌ای با تهران را متوقف کرده است که فاجعه بار بود.

به گفته ترامپ، ایران  خواهان گفت‌وگو است اما  جان کری  توافقی منعقد کرد و نمی‌خواهد ایران و آمریکا  توافق دیگری داشته باشند.

رییس جمهوری آمریکا مدعی شد که وقتی وارد کاخ سفید شد ایران در حال گرفتن کل غرب آسیا  بود و الان ایران فقط می‌خواهد زنده بماند. 

دونالد ترامپ و دیگر مقامات کاخ سفید، پیش از این نیز بدون اشاره به اقدامات جنایتکارانه نظامیان آمریکایی در عراق و سوریه و حمایت از گروه های تروریستی، علیه ایران و جریان مقاومت در منطقه موضع گیری کرده بودند.

ترامپ در ادامه اظهاراتش با نادیده گرفتن تروریسم اقتصادی آمریکا علیه مردم ایران، آن هم در دوره همه گیری ویروس کرونا، افزود: پیشنهاد کرده‌ام که در صورت تمایل به آنها کمک شود. 

ادعای رییس جمهوری آمریکا درباره کمک های پزشکی به ایران در شرایطی مطرح می شود که به اعتراف بسیاری از مقامات آمریکایی و سازمان های بین المللی تحریم های آمریکا مانع ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به ایران شده است.

 

کلیدواژه