هشدار سپاه پاسداران به آمریکایی‌ها؛ از مقررات بین‌المللی در خلیج فارس تمکین کنید
(last modified 1399-01-31T12:03:03+00:00 )
حمل 31, 1399 16:33 Asia/Kabul
  • هشدار سپاه پاسداران به آمریکایی‌ها؛ از مقررات بین‌المللی در خلیج فارس تمکین کنید

روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای با اشاره به رفتار‌های غیرحرفه‌ای نیروی دریایی آمریکا در خلیج فارس تاکید کرد: آمریکایی‌ها از هرگونه ماجراجویی و روایت‌های جعلی و دروغ پرهیز کنند. 

به گزارش ایرنا، ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در منطقه غرب آسیا و برخی مقامات سیاسی و نظامی این کشور اخیراً ادعا کردند: 11 قایق سپاه پاسداران، 15 آوریل/27حمل، برای ناو‌های آمریکایی در شمال خلیج فارس ایجاد مزاحمت کرده و با عبور نزدیک و بسیار سریع از مقابل دماغه و انتهای ناو‌های آمریکایی، درحال عملیات مشترک بودند.

روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز یکشنبه در اطلاعیه‌ای با هالیوودی خواندن روایت تروریست‌های آمریکایی از این ماجرا تصریح کرد: نیروی دریایی آمریکا، ششم و هفتم آوریل  (18و 19حمل) با رفتار‌های غیرحرفه‌ای و خطرناک و بی توجهی به اخطار‌های اولیه، راه شناور ایرانی در خلیج فارس را برای مدتی سد کرد که سرانجام مجبور به کنار کشیدن از مسیر حرکت شناور ایرانی شد.

این اطلاعیه می افزاید: نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای پیشگیری از ادامه رفتار‌های غیر‌قانونی و ماجراجویانه تروریست‌های آمریکایی و نیز تحکیم امنیت تردد شناور‌های ایرانی و مقابله با قاچاق سوخت، اقدام به افزایش ظرفیت گشت‌های دریایی خود در آب‌های خلیج فارس کرد.

روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران تصریح کرد: در این راستا در 15 آوریل/27حمل، پس از اعلام وضعیت تیراندازی در مناطق تمرینی که از گذشته با مختصات خاص روی نقشه مشخص شده است؛ شناور‌های نیروی دریایی سپاه پاسداران به صورت گروهی شامل 11 فروند قایق به منطقه اعزام شدند که با ناو‌ها و کشتی‌های جنگی آمریکا مواجه شدند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: باوجود اقدامات غیرحرفه‌ای و تحریک کننده تروریست‌های آمریکایی و بی‌توجهی آن‌ها به اخطار‌ها و هشدارها، با ایستادگی نیرو‌های ایرانی، آمریکایی‌ها مجبور به کنار کشیدن از مسیر حرکت شناور‌های نیروی دریایی سپاه شدند.

روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این اطلاعیه با توصیه به آمریکایی‌ها برای تمکین از مقررات بین‌المللی و پروتکل‌های دریانوردی در خلیج فارس و دریای عمان تاکید کرد: تروریست‌های آمریکایی اطمینان داشته باشند نیروی دریایی سپاه و نیرو‌های مسلح ایران، رفتار‌های پرخطر بیگانگان در منطقه را تهدید امنیت ملی و خط قرمز خود می‌دانند و هرگونه خطای محاسباتی آنان را قاطعانه پاسخ خواهند داد.

روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این اطلاعیه یادآوری کرد: حضور نامشروع رژیم تروریست آمریکا، مبداء و منشاء شرارت و ناامنی در منطقه است و تنها راه تحکیم امنیت پایدار در این منطقه راهبردی، خروج آمریکایی ها از غرب آسیاست.

کلیدواژه