ثور 01, 1399 12:44 Asia/Kabul
  • تحرکات کشور‌های فرامنطقه‌ای تحت کنترل پدافند هوایی ایران

جانشین قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ایران اعلام کرد: همه تحرکات کشور‌های فرامنطقه‌ای به ویژه در کشور‌های همسایه غرب ایران، تحت رصد و کنترل کامل شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور است.

به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ «قادر رحیم زاده» جانشین قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ایران روز دوشنبه در بازدید از مناطق عملیاتی غرب کشور گفت: هدف کلی از این بازدید، بررسی میزان آمادگی شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور و هماهنگی سامانه‌های پدافندی ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مستقر در منطقه غرب ایران است.

سرتیپ رحیم زاده تصریح کرد: هرچند مشاهده آخرین وضعیت عملکرد و میزان آمادگی سامانه‌های پدافندی به صورت آنلاین و در لحظه توسط مرکز عملیات پدافند هوایی کشور رصد و پایش می‌شود، اما بازدید میدانی و دیدار با فرماندهان و کارکنان پدافند هوایی مستقر در منطقه غرب ایران به صورت صمیمانه از جمله اهداف دیگر این بازدید است.

جانشین قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ایران همچنین با اشاره به رصد تحرکات کشور‌های فرامنطقه‌ای توسط شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور، تاکید کرد: با توجه به تحرکات اخیر نیرو‌های فرامنطقه‌ای در کشور‌های همسایه غربی ایران اسلامی، میزان تسلط و حصول اطمینان از توانمندی سامانه‌های پدافند هوایی ایران در این منطقه بسیار حائز اهمیت است که طی این بازدید، بررسی‌های لازم در این خصوص صورت می‌گیرد.

کلیدواژه