موسوی: بحران یمن راهکار نظامی ندارد
(last modified 1399-02-01T09:19:01+00:00 )
ثور 01, 1399 13:49 Asia/Kabul
  • موسوی: بحران یمن راهکار نظامی ندارد
    موسوی: بحران یمن راهکار نظامی ندارد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با اشاره به پایبند نبودن ائتلاف سعودی به آتش بس اعلامی خود تاکید کرد: راه حل بحران یمن نظامی نیست بلکه سیاسی است.

«سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز (دوشنبه) در نشست ویدئو کنفرانسی با اصحاب رسانه افزود: ایران از هر توافق سیاسی که منجر به برقراری آتش بس در یمن و آغاز گفتگو‌ بین یمنی‌ها شود، استقبال می‌کند و هر کمکی  که بتواند در این زمینه انجام می دهد.

موسوی درباره تحولات عراق و انتخاب نخست‌وزیر جدید این کشور نیز اظهار کرد: موضوع انتخاب نخست‌وزیر و معرفی کابینه در عراق، مساله داخلی این کشور است و ایران هم علاقه‌ای به دخالت در این امور ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تصریح کرد: دولت و ملت عراق در این زمینه به اندازه کافی بالغ و رشید هستند و می توانند سرنوشتشان را خود تعیین کنند.

موسوی درباره سفر «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران به سوریه نیز گفت: در این سفر درباره تحولاتی که در منطقه غرب آسیا رخ داده و همچنین تحولات سوریه در زمینه مبارزه با تروریسم، رایزنی و تبادل نظر خواهد شد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران همچنین با اشاره به روند مذاکرات آستانه اظهار کرد: روند آستانه همچنان به عنوان مهمترین روند حل بحران سوریه در دستورکار کشورهای عضو(ایران، روسیه و ترکیه) قرار دارد و تعویق نشست سران عضو این روند در تهران به دلیل کرونا، به این معنی نیست که رایزنی‌ها و هماهنگی ها مختل شود.

مذاکرات آستانه از ژانویه 2017 با ابتکار جمهوری اسلامی ایران و همکاری روسیه و ترکیه، با هدف برقراری صلح در سوریه آغاز شده است.

 

کلیدواژه