ثور 01, 1399 22:13 Asia/Kabul
  • تاکید روحانی بر ضرورت همکاری کشورهای همسایه برای تامین امنیت منطقه
    تاکید روحانی بر ضرورت همکاری کشورهای همسایه برای تامین امنیت منطقه

رئیس جمهوری ایران با قدردانی از تلاش‌های امیر کویت برای ایجاد ثبات در منطقه غرب آسیا، تاکید کرد: برای تامین امنیت و ثبات منطقه هیچ راهی جز همکاری و دوستی بین کشورهای همسایه وجود ندارد.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران روز دوشنبه در گفت‌وگوی تلفنی با «شیخ صباح الاحمد جابر الصباح» امیر کویت با بیان اینکه تهران همچنان برای همکاری  جمعی برای تامین امنیت و ثبات در منطقه و جهان آمادگی دارد، اظهار کرد: از کویت انتظار می‌رود در مورد مسائل منطقه و همچنین رفتار ناصحیح آمریکا اتخاذ مواضع کند.

روحانی روابط ایران و کویت را برادرانه و دوستانه توصیف کرد و افزود: تهران علاقه‌مند به توسعه این روابط صمیمانه و دوستانه است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: تهران در زمینه مقابله با ویروس کرونا به تجربیات خوبی دست یافته و آماده انتقال این تجربیات به کشورهای دوست از جمله کویت است.

روحانی همچنین پیشاپیش فرا رسیدن ماه مبارک رمضان را به دولت و مردم کویت تبریک گفت.

امیر کویت نیز با استقبال از طرح ارائه شده از سوی ایران برای تامین امنیت منطقه به نام «طرح صلح هرمز» گفت: کویت امیدوار است، برخی از کشورهای منطقه رفتار عاقلانه‌ای از خود نشان دهند.

"شیخ صباح الاحمد جابر الصباح" با قدردانی از رفتارها و اتخاذ مواضع منطقی از سوی ایران در موضوعات مهم منطقه ای و بین المللی، از پیشنهاد انتقال تجربیات ایران در مقابله با ویروس کرونا استقبال و بر توسعه و تعمیق روابط در همه زمینه ها تاکید کرد.

امیر کویت نیز پیشاپیش فرا رسیدن ماه مبارک رمضان را به دولت و مردم ایران تبریک گفت.

 

کلیدواژه