ثور 02, 1399 08:35 Asia/Kabul
  • جلوگیری از فرار تمام هواپیماهای رادارگریز با سامانه \
    جلوگیری از فرار تمام هواپیماهای رادارگریز با سامانه \"خلیج فارس\"

رئیس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به رونمایی از دو سامانه جدید راداری گفت: هیچ هواپیمای رادارگریزی نمی‌تواند از تور کشف سامانه راداری "خلیج فارس" فرار کند.

سامانه های راداری راهبردی "خلیج فارس" و "مراقب"  روز یکشنبه (19 آوریل) در مراسمی با حضور امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران رونمایی شد.
امیر سرتیپ «صمد آقامحمدی» رئیس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران شامگاه دوشنبه در گفت وگو با شبکه یک تلویزیون ایران افزود: سامانه های راداری راهبردی "خلیج فارس" و "مراقب" با برد‌هایی که دارند ویژگی متمایز و خاصی را به جهان و صنایع نظامی، اعلام کردند.
سرتیپ آقامحمدی با بیان اینکه رادار خلیج فارس مشابه خارجی ندارد، تصریح کرد: در رادار "خلیج فارس" از فاصله 800 کیلومتر، هیچ گونه هواپیمای رادارگریز و حتی موشک‌های بالستیک که از جو خارج و وارد می‌شوند، نمی‌توانند از تور کشف این رادار فرار کند.
رئیس سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: رادار "مراقب" هم در برد 400 کیلومتر می تواند با دقت و سرعت اطلاعات 300 هدف را در آن واحد، با تجزیه و تحلیل کامل به شبکه پدافندی کشور ارائه دهد.
سرتیپ آقامحمدی با بیان اینکه این رادارها با استفاده از توانمندی شرکت‌های دانش بنیان و متخصصان نیروی پدافند هوایی ارتش ایران تولید شده اند تاکید کرد: ایران با رونمایی از رادار‌های خلیج فارس و مراقب به جهان اعلام کرد، در حوزه نظامی محدودیتی برای تولید هیچ گونه راداری ندارد.

 

کلیدواژه