روحانی: اتحادیه اروپا به وظیفه خود در مقابل اقدامات غیرقانونی آمریکا عمل کند
(last modified 1399-02-03T03:36:42+00:00 )
ثور 03, 1399 08:06 Asia/Kabul
  • روحانی: اتحادیه اروپا به وظیفه خود در مقابل اقدامات غیرقانونی آمریکا عمل کند

رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه همه کشورها باید روابط انسانی را سرلوحه اقدامات خود قرار داده و با سیاست‌های خصمانه مقابله کنند، گفت: اتحادیه اروپا و اسپانیا به وظیفه خود در مقابل اقدامات غیرقانونی آمریکا عمل کنند.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه در گفت وگوی تلفنی با «پدرو سانچز» Pedro Sanchez نخست وزیر اسپانیا ضمن ابراز همدردی با مردم این کشور به علت جان باختن شمار زیادی بر اثر ویروس کرونا افزود: متاسفانه در این شرایط بسیار سخت، آمریکا همچنان تحریم‌های خود ضد ایران را تشدید کرده و حتی مانع واردات دارو شده است.
روحانی با اشاره به تقاضای وام ایران از صندوق بین المللی پول برای مقابله با ویروس کرونا گفت: آمریکا با پرداخت این وام هم مخالفت کرده و انتظار این است که اتحادیه اروپا و اسپانیا در مقابل این اقدام غیرقانونی  موضع گیری کنند.
رئیس جمهوری ایران همچنین با استقبال از پیشنهاد نخست وزیر اسپانیا برای از سرگیری دیدارها و مذاکرات وزیران امورخارجه دو کشور برای تبادل نظر درخصوص مسائل مهم دوجانبه و بین المللی از جمله اجرای برجام تاکید کرد: در صورتی که کشورهای مقابل به همه تعهدات خود عمل کنند، تهران نیز به تعهدات خود پایبند خواهد بود.
سانچز هم ضمن ابراز همدردی با مردم ایران درخصوص ویروس کرونا گفت: در کنار نگرانی از وضعیت سلامتی مردم، نگرانی‌های عمیقی درخصوص بحران اقتصادی وجود دارد که در آینده اسپانیا هم با آن درگیر خواهد شد.
نخست وزیر اسپانیا همچنین تاکید کرد: تحریم‌های آمریکا بر اقتصاد ایران و سلامتی مردم به ویژه در این دوره سخت، تاثیر شدیدی گذاشته است و اسپانیا و اتحادیه اروپا با این تحریم‌ها موافق نیستند.

کلیدواژه