ثور 03, 1399 08:39 Asia/Kabul
  • تاکید رئیسان جمهوری ایران و روسیه بر تقویت همکاری‌های تهران - مسکو

رئیسان جمهوری اسلامی ایران و روسیه بر تقویت و تحکیم همه جانبه همکاری‌های تهران - مسکو و تسریع در اجرای توافقنامه های دوجانبه تاکید کردند.

به گزارش ایرنا، «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه در گفت وگوی تلفنی با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه، گسترش همکاری‌ها و تبادل تجربیات دوکشور در مبارزه با ویروس کرونا را ضروری دانست و گفت: مسئولان ایران و روسیه باید تلاش کنند تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تبادلات تجاری فی مابین انجام شود.
روحانی با اشاره به اعمال تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی آمریکا ضد ایران و مانع تراشی برای پرداخت وام به ایران توسط صندوق بین المللی پول تصریح کرد: امروز شرایط سختی پیش روی همه کشورهای جهان قرار دارد و در این شرایط کشورهای دوست باید همکاری و روابط صمیمانه تری با هم داشته باشند.
روحانی با یادآوری برخی اقدامات تحریک آمیز آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه، بر گسترش همکاری‌ها و گفت وگوهای تهران- مسکو درباره  مسائل و مشکلات منطقه و ادامه رایزنی ‌سران ایران، روسیه و ترکیه در چارچوب روند آستانه تاکید کرد.
«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه نیز با تاکید بر تشریک مساعی، همکاری و تبادل تجربیات روسیه و ایران برای عبور از شرایط سخت کنونی از گسترش روابط و مناسبات دوکشور و تلاش برای تسریع در اجرای توافقات تهران - مسکو تاکید کرد.
پوتین با اشاره به تحریم‌های آمریکا ضد ایران، این اقدامات را نقض حقوق انسانی دانست و گفت: متاسفانه در غرب از حقوق انسانی زیاد سخن می‌گویند اما در عمل رفتاری متفاوت دارند.
رئیس جمهوری روسیه همچنین ادامه رایزنی‌های ایران و روسیه درباره موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله پیگیری روند آستانه و گفت وگوهای سه جانبه با ترکیه در این راستا را حائز اهمیت عنوان کرد.

کلیدواژه