رایزنی جابری انصاری با هلگا اشمید درباره بحران های یمن و سوریه
(last modified Mon, 10 Oct 2016 03:14:31 GMT )
میزان 19, 1395 07:44 Asia/Kabul
  • رایزنی جابری انصاری با هلگا اشمید درباره بحران های یمن و سوریه

"جابری انصای" معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و " هلگا اشمید" دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه در باره بحران بحران سوریه و یمن رایزنی کردند.

جابری انصاری معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه که برای رایزنی درباره بحران یمن و سوریه به بروکسل سفر کرده است، روز یکشنبه ، در دیدار با هلگا اشمید دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا، پیرامون بحران جاری و شرایط وخیم انسانی در این دو کشور گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، جابری انصاری در این دیدار با محکوم کردن جنایت عربستان در بمباران صنعا که به کشته و زخمی شدن دهها نفر منجر شد، تاکید کرد: تداوم کشتار وحشیانه مردم بی پناه یمن نشانگر سیاست شکست خورده عربستان در یمن و منطقه است.

انصاری با تاکید بر ضرورت توجه جامعه جهانی به این گونه اقدامات، واکنش صریح اتحادیه اروپا را در قبال جنایات عربستان، خواستار شد.

معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه ایران در ادامه ، تنها راه پایان بحران سوریه را راه حل سیاسی دانست و اضافه کرد: موفقیت راه حل سیاسی نیازمند همراهی غالب بازیگران موثر خارجی با حل سیاسی و انجام گفتگوهای جدی سوری سوری است تا مردم سوریه بتوانند آینده کشورشان را خود تعیین کنند.

هلگا اشمید نیز با ابراز تاسف از حمله روز گذشته به تجمع مردمی در یک مراسم عزا در یمن اظهار داشت: اتحادیه اروپا با انتشار بیانیه ای حمله روزشنبه علیه غیر نظامیان یمنی را محکوم کرده است.

اشمید همچنین با قدردانی از حمایت های جمهوری اسلامی ایران خواستار تداوم و تقویت همکاری های اتحادیه اروپا و ایران در زمینه تسهیل ارسال کمک های بشردوستانه به مناطق درگیری در سوریه شد.

دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا، تصریح کرد: اتحادیه اروپا نیز کاملاً با دیدگاه ایران مبنی بر اینکه بحران سوریه صرفاً راه حل سیاسی دارد و نه نظامی موافق است و تلاشهای خود را بر این راه حل متمرکز خواهد کرد.

کلیدواژه