ثور 04, 1399 09:39 Asia/Kabul
  • فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران: دریافت سیگنال از ماهواره نور

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره چند منظوره ایران گفت: پس از پرتاب ماهواره نور، در دقایق اولیه از ایستگاه‌های زاهدان و چابهار سیگنال دریافت شد.

ماهواره "نور" به عنوان نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران صبح روز چهارشنبه از ماهواره بر 3 مرحله‌ای "قاصد"، از کویر مرکزی ایران توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مدار 425 کیلومتری زمین قرار گرفت.

سردار سرتیپ «امیرعلی حاجی زاده» فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما افزود: پس از 90 دقیقه و گردش به دور کره زمین، سیگنال ماهواره نور دوباره در شمال غرب ایران دریافت شد.

سرتیپ حاجی‌زاده گفت: تصاویر ارسالی از دوربین‌های زمین و ماهواره، لحظه جدایش و روشن شدن مراحل مختلف ماهواره‌بر را نشان می‌دهد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه از قابلیت‌های چشمگیر این ماهواره بی‌نیازی به ایستگاه فضایی ثابت و سکوی پرتاب سنگین است، خاطرنشان کرد: علاوه بر قابلیت‌های ارزشمند این ماهواره و استفاده از فناوری بدنه‌های غیرفلزی و پیشران و نازل متحرک، این سامانه کاملا تاکتیکی و متحرک طراحی و ساخته شده است.

سرتیپ حاجی‌زاده یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران قادر خواهد بود از هر نقطه کشور و در زمان دلخواه ماهواره در مدار زمین قرار دهد.

کلیدواژه