ثور 04, 1399 12:42 Asia/Kabul
  • عراقچی: مقابله با شیوع جهانی کرونا، نیازمند اقدام جهانی است

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران، مقابله با شیوع جهانی کرونا را نیازمند اقدام جهانی و جمعی عنوان کرد.

به گزارش ایرنا؛ «سیدعباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امورخارجه ایران شامگاه چهارشنبه در گفتگوی تلفنی با «فاندر پلاس» مدیر سیاسی وزارت خارجه هلند افزود: ویروس کرونا امروز نه تنها در ایران بلکه تقریبا در کلیه کشورها شیوع پیدا کرده و مقابله با آن نیازمند یک تلاش جدی و حرکت جمعی است.

عراقچی با بیان اینکه دسترسی به منابع مالی برای مبارزه با بیماری کرونا و تبعات اقتصادی آن حق مردم ایران است افزود: امروز ایران در کنار مقابله با این ویروس، با تحریم‌های غیرقانونی و غیرانسانی آمریکا نیز روبرو است که این فشار بر مردم ایران را دوچندان می کند.

معاون سیاسی وزیر امورخارجه ایران تاکید کرد: تحریم های یک جانبه و ظالمانه آمریکا علیه ایران نقض آشکار قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد است و آمریکا از این جهت باید پاسخگوی جامعه بین الملل باشد.  

«فاندر پلاس» مدیر سیاسی وزارت خارجه هلند نیز در این گفت‌وگو ضمن ابراز همدردی با مردم ایران، مقابله با بیماری کرونا را یک وظیفه جهانی دانست.

فاندر پلاس بر پایبندی هلند بر چند جانبه گرایی در عرصه جهانی و کمک به نهادهای بین المللی برای تامین سلامت و بهداشت تاکید کرد و افزود: هلند همچنان از برجام و سازوکارهای مرتبط با آن حمایت می کند.

کلیدواژه