فرمانده سپاه پاسداران: هر تهدیدی در خلیج فارس را با قدرت پاسخ می دهیم
(last modified 1399-02-04T09:41:43+00:00 )
ثور 04, 1399 14:11 Asia/Kabul
  • فرمانده سپاه پاسداران: هر تهدیدی در خلیج فارس را با قدرت پاسخ می دهیم

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امنیت خلیج فارس از راهبردهای امنیت ایران است و هرگونه تهدیدی در این منطقه را قاطع و با سرعت پاسخ می دهیم.

به گزارش رادیو دری، سردار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه بازدید از جزایر بوموسی، تنب بزرگ و قشم، ضمن بررسی آمادگی نیروهای مستقر در این مناطق گفت: "به آمریکایی ها می گوییم در دفاع از امنیت ملی و مرزهای آبی و امنیت کشتیرانی و امنیت نیروهای دفاعی مان کاملاً مصمم و جدی هستیم و هر اقدام خرابکارانه ای را قاطعانه پاسخ می دهیم."

سردار سلامی افزود : به یگان های دریایی سپاه دستور داده شده است که اگر شناور یا واحد جنگی از نیروهای تروریست آمریکا بخواهد امنیت کشتی های غیرجنگی یا شناورهای رزمی ایران را تهدید کند ، آن شناور یا واحد را هدف قرار دهند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به تازگی در توئیتی بدون اشاره به حضور غیر قانونی ناوهای آمریکایی در آبهای خلیج فارس نوشت به نیروی دریایی آمریکا دستور داده‌است به سمت قایق‌های ایرانی که در خلیج فارس حضور دارند شلیک کند .

فرمانده کل سپاه در ادامه به پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نور به فضا اشاره کرد و گفت : برای توسعه عملکرد دفاعی در دریا، زمین و فضا از همه ظرفیت ها استفاده می کنیم.

سردار سلامی تاکید کرد: هر روز در تولید سلاح های پیشرفته در سپاه تحولات جدیدی صورت می گیرد و این راه ادامه دارد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز چهارشنبه ماهواره "نور" را به عنوان نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران در مدار 425 کیلومتری زمین قرار داد.

کلیدواژه