ثور 04, 1399 18:48 Asia/Kabul
  • ظریف : نیروهای آمریکایی، ملوانان ایرانی را تحریک می‌کنند

وزیر خارجه ایران با محکوم کردن حضور نظامیان آمریکایی در خلیج فارس، گفت: آنها ملوانان ایرانی را در سواحل جنوبی ایران تحریک می‌کنند.

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران امروز در واکنش به تهدیدات اخیر مقامات آمریکایی مبنی بر هدف قرار دادن شناورهای ایرانی در صورت نزدیک شدن به کشتی‌های جنگی آمریکا در خلیج فارس ، در توئیتی نوشت : ارتش آمریکا تا کنون بیش از ۵۰۰۰ مورد ابتلا به کووید۱۹ دارد؛ دونالد ترامپ (رئیس‌جمهور آمریکا) باید به نیازهای آنها رسیدگی کند، نه اینکه به مداخلات غیر قانونی در منطقه ادامه دهد.

وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد: « نیروهای آمریکایی هیچ کاری در فاصله ۷ هزار مایلی از خانه خود ندارند، که ملوانان ما را در سواحل خودمان در خلیج فارس تحریک می‌کنند.»

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به تازگی در توئیتی بدون اشاره به حضور غیر قانونی ناوهای آمریکایی در آبهای خلیج فارس نوشت به نیروی دریایی آمریکا دستور داده‌است به سمت قایق‌های ایرانی که در خلیج فارس حضور دارند شلیک کند .

جمهوری اسلامی بارها اعلام کرده است، رصد شناورها و هواپیماهای جنگی خارجی در تنگه هرمز و خلیج فارس حق ایران است و در صورت تعرض آنها به حریم دریایی و هوایی ایران، طبق قوانین بین المللی با آنها برخورد خواهد شد.

کلیدواژه