افزایش 250 هزار تُنی تولید محصولات پتروشیمی در ایران
(last modified 1399-02-06T09:15:47+00:00 )
ثور 06, 1399 13:45 Asia/Kabul
  • افزایش 250 هزار تُنی تولید محصولات پتروشیمی در ایران

مدیر عامل پتروشیمی اروند با اشاره به وارد مدار شدن بخشی از ظرفیت خالی این پتروشیمی در یکسال گذشته گفت: با این اقدام 250 هزار تُن در سال به سبد تولید صنعت پتروشیمی ایران افزوده شده است.

«حسن نشان زاده» مدیر عامل پتروشیمی اروند امروز (شنبه) در نشستی خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه پتروشیمی اروند یکی از بزرگترین واحدهای زنجیره کلر در جهان است، افزود: حدود یک درصد از تولید کلر کل جهان در این پتروشیمی انجام می‌شود.

مدیر عامل پتروشیمی اروند با بیان اینکه 57 درصد صنعت پی وی سی جهان در غرب آسیا است، یادآور شد: 27 درصد آن متعلق به پتروشیمی اروند است.

نشان زاده همچنین با اشاره به اینکه محصول استراتژیک کاستیک Caustic برای استفاده در صنایع مختلف در پتروشیمی اروند تولید می‌شود، تاکید کرد: اکنون نه تنها نیاز کشور به این محصول تامین می شود بلکه ایران یکی از کشورهای صادرکننده کاستیک به شمار می‌آید.

شرکت پتروشیمی اروند در استان خوزستان در راستای توسعه صنعتی ایران و نیز تامین مواد اولیه صنایع شیمیایی و پایین‌دستی در بازارهای داخلی و صادراتی احداث شده است.

جمهوری اسلامی ایران ظرفیت تولید حدود 100 میلیون تُنی محصولات پتروشیمی را در سال دارد که با تکمیل و راه اندازی طرح های نیمه تمام، ظرفیت تولید به بیش از 130 میلیون تُن افزایش خواهد یافت.

سالیانه بیش از 17 میلیارد دلار ارز از طریق صادرات محصولات پتروشیمی به اقتصاد ایران تزریق می شود.

کلیدواژه