ثور 06, 1399 16:15 Asia/Kabul
  • ربیعی: پیشرفت‌های تکنولوژیک نظامی و غیرنظامی حق لاینفک ایران است
    ربیعی: پیشرفت‌های تکنولوژیک نظامی و غیرنظامی حق لاینفک ایران است

سخنگوی دولت ایران، پیشرفت‌های تکنولوژیک نظامی و غیرنظامیِ منطبق با حقوق بین الملل و قوانین جاری بین کشورها را حق لاینفک و مصالحه‌ناپذیر جمهوری اسلامی دانست.

پس از پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره ایرانی «نور» به فضا، برخی از مقامات اروپایی و آمریکایی درخصوص اقدام ایران ابراز نگرانی کرده و مدعی نقض قطعنامه 2231 از سوی تهران شدند. 

«علی ربیعی» سخنگوی دولت ایران روز شنبه در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، تصریح کرد: این نوع تهدیدها کوچکترین تاثیری بر اراده ایران در ادامه مسیر‌های علمی و فناوری قانونی نخواهد داشت.

ربیعی با بیان اینکه آمریکا، جمهوری اسلامی ایران را به دلیل انجام یک عمل مرسوم که کمترین مغایرتی با مقررات حقوقی و بین المللی ندارد به نقض قطعنامه متهم می کند، خاطرنشان کرد: دولت آمریکا بخصوص رییس جمهوری این کشور برای منحرف کردن افکار عمومی از  اقدامات ناموفق خود در مبارزه با کووید 19 و همین طور فرار از مسئولیت‌های بین المللی خود، چاره‌ای جز فرافکنی ندارد.

سخنگوی دولت ایران به کشورهای اروپایی هم توصیه کرد: از سال‌های گذشته درس بگیرند تا باج‌دهی به آمریکا را هر چه زودتر خاتمه دهند، در این صورت جهان در میانه عبور از کرونا و حتی پسا کرونا امنیت بیشتری خواهد داشت.

ربیعی همچنین با اشاره به شرایط اقتصاد داخلی و قیمت نفت آمریکا یادآور شد: ایالات متحده تنها کشوری خواهد بود که از ناامنی منطقه غرب آسیا سود خواهد برد و تمامی کشورهای این منطقه از ناامنی در خلیج‌فارس متضرر می‌شوند.

سخنگوی دولت ایران با تاکید بر اینکه استراتژی جمهوری اسلامی کاهش تنش در خلیج فارس است، اظهار کرد: آمریکا به دنبال بهانه‌جویی و ماجراآفرینی در منطقه است و مسئولیت هر حادثه‌ای و هرگونه حرکتی با این کشور است.

 

کلیدواژه