روحانی: کار بزرگی در مبارزه با ویروس کرونا در ایران انجام گرفته است
(last modified Sat, 25 Apr 2020 18:52:45 GMT )
ثور 06, 1399 23:22 Asia/Kabul
  • روحانی: کار بزرگی در مبارزه با ویروس کرونا در ایران انجام گرفته است
    روحانی: کار بزرگی در مبارزه با ویروس کرونا در ایران انجام گرفته است

رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به روند رو به رشد بهبودی مبتلایان به ویروس کرونا در کشور گفت: با وجود برخی مشکلات در تامین تجهیزات بخش درمان و پزشکی و نیازمندی‌های مردم، کار بزرگی در ایران انجام گرفته است.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر شنبه در نشست فعالان بخش خصوصی اقتصاد کشور، شرایط کنونی جهان در دوران کرونا را یک آزمایش بزرگ تاریخی برای همه دولت‌های جهان دانست و تصریح کرد: همه دنیا در این آزمایش قرار گرفته‌اند که چگونه ضمن اداره اقتصاد خود، سلامت مردم را تضمین می‌کنند.

روحانی به اِعمال تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران اشاره کرد و یادآور شد: اکنون جمهوری اسلامی در شرایطی قرار دارد که می‌تواند برخلاف برخی از کشورهای پیشرفته، تجهیزات بیمارستانی مورد نیاز و تخت‌های مراقبت ویژه را تامین کند تا هیچ بیماری پُشت در بیمارستان در انتظار نماند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به همکاری دولت، کارآفرینان، شرکت‌های دانش بنیان، بانک‌ها، نیروهای مسلح و نهادهای مردمی در کشور برای مبارزه با ویروس کرونا، گفت: دولت ایران به نقطه‌ای رسیده است که اکنون ضمن تامین نیازمندی‌های داخلی، قابلیت صادرات مواد ضدعفونی و لوازم بهداشتی را به دیگر کشورها دارد.

پیش از سخنان روحانی، فعالان اقتصادی ایران ضمن بیان دیدگاه‌های خود درخصوص شرایط اقتصادی کشور با توجه به شیوع ویروس کرونا و با قدردانی از دولت برای حمایت از بنگاه های تولیدی و اصناف و صاحبان مشاغل با ارائه کمک‌های حمایتی و تسهیلات، نظرات و پیشنهاداتی برای عبور از این بحران و بهبود شرایط تولید و کسب و کار در کشور ارائه کردند.

 

کلیدواژه