ثور 07, 1399 13:18 Asia/Kabul
  • روحانی: در مناطق سفید، اماکن مذهبی بازگشایی خواهد شد
    روحانی: در مناطق سفید، اماکن مذهبی بازگشایی خواهد شد

رئیس جمهوری ایران با اشاره به تقسیم مناطق مختلف کشور بر مبنای میزان ابتلا و شیوع بیماری کرونا به سه منطقه سفید، زرد و قرمز گفت: در مناطق سفید، اماکن مذهبی بازگشایی و نمازهای جمعه و جماعت برگزار خواهد شد.

«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا با اشاره به تقسیم و منطقه‌بندی کشور بر مبنای ابتلا و شیوع بیماری کرونا تصریح کرد: براساس معیارها و مقررات بهداشتی به طور مثال اگر در یک شهرستانی ورودی به بیمارستان یک هفته صفر شده و فوتی هم نداشته است و بهبود یافتگان نیز افزایش پیدا کرد و این روند در هفته دوم تکرار شد وزارت بهداشت ایران این منطقه را «منطقه سفید» اعلام می‌کند.

روحانی افزود: هر نقطه‌ای از کشور که منطقه سفید اعلام شد و وزارت بهداشت تایید کرد، اماکن مقدس در آنجا بازگشایی می‌شود.

رئیس جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه بر اساس اعلام وزارت بهداشت و درمان، تاکنون حدود 127 شهرستان در کشور در منطقه سفید قرار دارند، خاطرنشان کرد: مساجد، اماکن مذهبی، بقاع متبرکه و محل‌های برگزاری نماز جمعه با رعایت پروتکل های مشخص در این مناطق پس از اعلام رسمی وزارت بهداشت ایران بازگشایی می‌شوند.

روحانی همچنین با اشاره به خودکفایی کشور در تولید بسیاری از لوازم بهداشتی و درمانی یادآور شد: دشمنان با مشاهده دستاوردهای ایران با وجود تحریم شدیدی که فکر می‌کردند کشور را نابود می‌کند، عصبانی هستند.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران روز شنبه با اشاره به ابتلای حدود 89 هزار نفر در کشور به ویروس کرونا اعلام کرد: تاکنون 68 هزار و 193 نفر از مبتلایان بهبود یافته و از بیمارستان ها مرخص شده‌اند.

 

کلیدواژه